Afstellen webstation

wie wil me helpen aub om mijn webstation mixer aftestellen ik geraak er niet uit,ben dan zo ook niet technisch aangelegd, vb faderstart ,elk appart usb kanaal vb usb 1 usb 2 usb 3 bij elk kanaal muziek starten en de cartwall please wie wil helpen ik heb mairlist 6.1 demo,als het goed werkt koop ik de voledige versie natuurlijk gr marc

Hallo Marc,

als u de demo-versie 6.3 gebruikt, kunt u mAirList 30 dagen testen zonder verdere beperkingen. Dit was niet het geval in versie 6.1; nu is het comfortabeler voor u.

https://www.mairlist.com/en/download/

Hier is een video van D&R in het Engels, waarin de basisopstelling van de 4 kanalen wordt uitgelegd

https://www.youtube.com/watch?v=1mD7JKfRlD0

hey bedankt,maar kan je me nog eens helpen aub met de faderstart per kanaal,ben heel de namiddag bezig geweest maar het lukt niet alvast bedankt gr marc

Heeft u het juiste USB-kanaal toegewezen aan de betreffende speler in de Afstandsbediening van de mAirList Configuratie?

hey ik heb usb 1 genomen voor schuif 3 op de mengtafel

Een beetje technologie (in het Duits):

Google vertaler:

Voor jou betekent dat dat je een beetje moet testen.

dit heb ik gedaan controle welk geluid kwam van welke schuif en deze genummerd

Oké, en heb je ook in de mAirList afstandsbediening gecontroleerd welk USB-kanaal op welke speler past?
Test gewoon alle drie.

- Lach alsjeblieft niet, ik spreek geen Nederlands, het komt allemaal van Google -

ik heb alle schuiven geprobeerd maar hoor geen player a of b op de kanalen 3, 4, 5,

Hm. :thinking:

@NickTheRipper heb je enig idee waarom het zo niet werkt? Moet Marc nog op iets anders letten?
Het lijkt erop dat er nog een andere D & R-software in de weg zit, maar dat weet jij beter dan ik.

Hast du eine Idee, warum das nicht so klappt? Muss Marc noch etwas anderes beachten?
Kommt mir so vor, als wäre da noch eine andere D&R-Software im Weg, aber da kennst du dich besser aus als ich.

heb alle software gedownload van de webstation site
supwebstation:start [D&R Wiki] (mambanet.org)

Hi @UliNobbe,

leider hat Marc zu wenig geschrieben, was er wirklich alles gemacht hat.

Grundlegend wäre folgendes zu machen.

  1. Firmware aktualisieren.
  2. Installation von Webstation Control und Webstation Configurations Manager. Sollte der Webstation Virtual Keyboard Mapper installiert sein, der sollte wieder deinstalliert werden.
  3. Aktiviere in Webstation Control, Webstation Configurations Manager und der Mairlist Webstation Fernsteuerung die UDP ports und setze den Host auf 127.0.0.1
  4. Konfiguriere die Audiokanäle und benenne diese in Windows mit Sinnvollen Namen (Wiedergabe und Aufnahme)
  5. Aktiviere in Windows 10 unter den Mikrofon- und Datenschutzeinstellungen den Zugriff für Apps auf das Mikrofon.
  6. Setze die Audioeinstellung der einzelnen Kanäle in Mairlist für PFL, Playlist, Encoder, Cartwall. Nutze dafür WASAPI.
  7. Line aktivieren https://community.mairlist.com/t/hilfreiche-tipps-und-tricks-rund-um-mairlist/12598/9

Es gibt leider zu viele Punkte, wo es hängen könnte. Marc müsste uns da bitte etwas mehr Informationen geben, was er wirklich alles gemacht hat. So könnte man gezielt helfen.

Abendliche Grüße
Nick

hey bedankt voor de tips ik,heb nu op schuif 3 player a en schuif 4 player b mmaar ik zou graag een faderstart op schuif 3 en 4 hebben hoe doe ik dat aub alvast bedankt gr marc

Sorry, ik ben er niet aan toegekomen om Nick’s post voor je te vertalen. Je hebt al iets gedaan van wat hij schrijft.

Ik heb nu geen ideeën meer over waar de fout zou kunnen zitten. U zou waarschijnlijk uw pc via ondersteuning op afstand moeten controleren om te zien of een instelling onjuist is.

ok bedankt hiervoor sta alweer wat verder gr marc

heyhier ikke nog eeens marc waar moet ik ergens aanvinken dat de faderstart op de schuiven vb 3 en 4 dank je wel nu ga ik je niet meer storen marc

Goedemiddag Marc,

Heb je bij de instelingen in mAirList aangegeven bij de besturing-op-afstand (Remote Control) dat je een D&R Webstation gebruikt. Zie onderstaande afbeelding (ik heb een Airlite):

Als je met je muis op “Add” (toevoegen) drukt, zie je een dropdownmenu met een heleboel namen van mengpanelen. De D&R Webstation staat daar onderaan ook tussen. Geef module (fader) 3 een duidelijk herkenbare naam en verbind deze met player 1. Geef module (fader) 4 een duidelijk herkenbare naam en verbind deze met player 2 enzovoort. Zoals uitgelegd door @UliNobbe :

hey bedankt gelukt ik test met de demo van mairlist dir is maar 10 min of zo maar het werkt,mag ik jou nog iets vragen?als ik wil streamen moet ik gegevens ingeven by encoder maar ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan of vergeten kan jij mi jeen tip geven waar ik op moet letten? alvast bedankt marc

Als u de demo van versie 6.3 gebruikt, kunt u deze 30 dagen zonder enige beperking testen.
Dus waarom versie 6.1?
De 10-minutenregel is niet meer van toepassing in de nieuwe versie. :wink:

Kun je eerst aangeven wat je al gedaan hebt (screenshot bij voorkeur) en wat je wilt bereiken? Wil je bijvoorbeeld streamen via ShoutCast of Icecast o.i.d. ?