PMT remote

Hoi allemaal.
Ik probeer m’n PMT remote te configureren voor mij. Behringer DX2000 en heb de handleiding gevolgd maar mijn Windows 7 blijft zeggen dat ie m niet kan vinden. Als ik hem dan loskoppel zegt ie dat ie disconnected is.
Ik heb de commando’s al ingevoerd, drivers geïnstalleerd en alles maar t mormel blijft weigeren.
Kan iemand mij helpen?

Hallo,

Ik heb dit eerder gebruikt, maar zonder complicaties. Eigenlijk hoeven hiervoor geen stuurprogramma’s te worden geïnstalleerd. Kan het zijn dat Windows 7 hier het probleem is?

Wordt het apparaat hier weergegeven? Deze moet worden aangesloten voordat mAirlist wordt gestart.

Hoi Stefan, ja het apparaat is continu aangesloten. Onder Windows 10 had ik hetzelfde probleem. Ik heb W7 geïnstalleerd omdat ik alleen drivers voor W7 kon vinden op de site van PMT.
Ik ben nu aan het werk maar zal later een schermafbeelding sturen van de meldingen.
Dank voor je reactie👍🏻

OK! Een kleine opmerking: ik had toen ook problemen en kwam er toen achter dat Windows (7,8,10,11) slechts ÉÉN MIDI-apparaat tegelijk kan gebruiken.

Als er twee of meer apparaten op deze computer zijn aangesloten, moet er een speciaal programma draaien dat de MIDI-signalen van de apparaten bundelt en als één apparaat samen naar Windows terugstuurt.

Ik heb maar 1 midi apparaat dus dat zal het niet zijn.

1 Like


En het opdrachten scherm

Ik zou ze toch in het algemeen tabblad moeten zien als ik ze activeer?

Is het mogelijk dat hier sprake is van een misverstand?

De opdrachtmonitor wordt weergegeven op het eerste tabblad. Wanneer er op een knop op het apparaat wordt gedrukt, verschijnt daar de MIDI-noot en kan vervolgens worden gebruikt voor afstandsbediening.

De opgeslagen opdrachten op de tweede pagina worden alleen weergegeven voor het apparaat dat op pagina 1 is geselecteerd.

Heb je geprobeerd de speler in mAirlist te starten door op een knop te drukken?

Ik heb de handleiding gevolgd van PMT. Maar het lijkt wel of ie niet communiceert met de pc / mAirlist

We zullen zeker sneller een oplossing voor het probleem vinden als mijn vragen worden beantwoord :wink:

Omdat hier enkele MIDI-adressen/noten te zien zijn, moet het apparaat eerder signalen hebben uitgezonden die door mAirlist werden herkend.

Of zijn de gegevens rechtstreeks uit de instructies gehaald in plaats van via de monitor te scannen en vervolgens toe te passen?

Houd er ook rekening mee dat het handmatig starten en stoppen van een speler NIET werkt als de AUTO-modus is ingeschakeld (!) Om de commando’s zoals PLAYER 1-1 START te laten werken, moet de afspeellijst in de ASSIST-modus staan…

Dat kan ook een bron van fouten zijn… :wink:

Ja, ik had idd de commando’s ingevoerd zoals het in de handleiding staat. Inclusief startknoppen geactiveerd. Daarna alle commando’s eruit gehaald en andersom geprobeerd maar zoals ik al eerder zei. Het lijkt wel of Windows hem niet ziet op een of andere manier.
Ik zag ook in apparaatbeheer dat er drivers gevraagd worden… Ik gezocht maar die waren reeds geïnstalleerd.
Nu ben ik W10 het installeren in de hoop dat de helse machine straks wel gezien wordt🤪
Wordt vervolgd Stefan, dank voor je hulp zover…
Ik kom er later op terug als alles klaar is.
Moet ook wat veiligheidsmaatregelen nemen voor de storm die over Zuid-Spanje raast op dit moment🫣 dus kan even duren…

Oké, dat is waarschijnlijk het probleem…

Doe alstublieft het volgende:

Selecteer het apparaat in Tab 1, zorg ervoor dat het vinkje voor “Monitor inschakelen” is geactiveerd.

Druk nu op de eerste knop op de aangesloten console. Je zou nu een regel met een MIDI-adres in het venster moeten zien. Als dit adres niet overeenkomt met dat in de handleiding, is dit de oorzaak van de fout.

Dubbelklik vervolgens om deze invoer te accepteren. Op tabblad twee kunt u de opdracht invoeren voor dit door mAilrist herkende adres.

Herhaal dit voor alle knoppen.

Ik wens je veel succes met de storm!

Ik denk dat ik wat gevonden heb…
De kabels die ik gebruik zijn waarschijnlijk niet goed. In W10 staat het apparaat keurig in apparaatbeheer vermeld. Alleen reageert ie dus niet op commando’s en blijft de led op de controller ook uit. Als ik de 2 jackpluggen (remote) aan de achterzijde eruit haal en deze tegen elkaar (plus en min) houdt licht de led op. Het apparaat reageert dus wel. Ik denk dat ik morgen maar wat nieuwe kabels in elkaar frutsel…
Ben bang dat hier dus het probleem zit.
Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen…
Als we niet zijn weggespoeld tenminste :joy:

1 Like

Soms wil een driver wel eens in de weg zitten. In dat geval kun je de gekoppelde driver verwijderen met usbdview. Je opent het programma en verwijderd de ongebruikte drivers.

1 Like

Hoi, heb jij de storm overleefd? :wink:

Is uw probleem met de PMT inmiddels opgelost?

Hoi Stefan… Ja, de storm overleefd🫣

En nee, het probleem is nog niet opgelost.
Ik snap er niks van. De PMT is aangesloten op de PC. Staat ook keurig in apparaatbeheer. “Apparaat werkt correct” yeah… right🙄
Wat ik vreemd vind, de led op de PMT brandt niet maar als ik de jackpluggen uit het mengpaneel haal en de ene + tegen de - van de andere jackplug houd licht de led van de PMT keurig op.
Zou het kunnen dat de + en de - van de jackplug omgedraaid moeten worden? Het zijn gekochte kabels met gegoten pluggen. Zou Behringer dan zo eigenwijs zijn?
Oh, en wat ook vreemd is dat de PMT controller dus ook zegt dat ie niet verbonden is… Trek ik de USB kabel uit de pc zegt ie dat ie disconnected is… Snap jij het?

Heb je een RCA-naar-monokabel aangesloten?

Jawel… Het is een stereokabel tulp- jack idd

Ik bedoel natuurlijk een stereokabel die uit 2 monokabels bestaat

Bildschirmfoto 2024-02-12 um 12.45.36

deze aansluitingen op de 6,3 mm-aansluiting?

Ja, dat is m inderdaad