PMT remote

Hoeveel poorten heeft jouw controller? Er is namelijk een 4 poorts versie voor de DX2000.

Ik heb een 6-poorts. Ik wil namelijk 5 bronnen kunnen besturen…

De DX2000 versie heeft andere hardware, die moet je dus hebben.

Heb jij het al precies zo gedaan?

Korrekt:

Getest op alle mengtafels van Eela en andere merken met een corecte knop / faderstart werken.
Voor Berhinger DX2000 (usb) heb je een andere versie nodig!

1 Like

Nou, ik wil 5 bronnen kunnen besturen en het zou gewoon moeten werken. Er zijn er kennelijk al velen voorgegaan. Ik heb de set overgenomen van iemand en daar zat de controller bij.
En daar komt nog bij… Ik vind 125 euro voor zo’n kastje wel erg veel geld en dan heb ik nog niet wat ik wil.

Dat zou een zaak zijn voor Jens Kelting alias @JK_Peakmeter, hij kent de DX2000 door en door!

Das wäre ein Fall für Jens Kelting alias @JK_Peakmeter, der kennt das DX2000 in und auswendig!

Ik heb dit precies zo gedaan. Er gebeurt helemaal niets. Als ik de jackplug aan de achterkant van de DX2000 eruit haal ziet ie wel een commando. Ik denk dus zomaar dat er iets aan de kabel niet goed is.

1 Like

Er zijn 3 uitvoeringen van het systeem.

  • 4 poorten: alleen voor de Berhinger dx2000
  • 6 & 15 poorten: voor alle mengtafels

Je kan deze niet onderling uitwisselen!

De 4 poort versie geeft een start MIDI commando terwijl de 6 & 15 poort een start en stop MIDI commando geeft (handig als je faderstart gebruikt).

De Berhinger dx2000 gebruikt een hele aparte manier qua knopstart, daarom is er later een eigen versie ontwikkeld met andere hardware & software.

Waarom dan 4 i.p.v. 5 poorten, de dx2000 heeft immers 5 start knoppen?
De gedachten was dat gebruikers van een dx2000 niet alle kanalen aan de pc zouden koppelen. Meestal start er wel een cd speler of een platen speler aangesloten. 5 poorten er op maken zou het systeem alleen maar onnodig duur maken.

De 6 poorts die je gebruikt zal door je computer gewoon opgepikt worden maar kan geen signalen van de dx2000 verwerken. Je kan zelfs de 6 poorts kapot kunnen maken!

Als je wilt testen dan kan je een ingang van de 6 poorts kortsluiten (tulp stekkertje pakken en deze doorverbinden) dan zal je zien dat je een MIDI signaal naar de PC krijgt.

1 Like

Een conversie af de Behringer is aanzienlijk duurder. Dan kun je beter een gebruikt webstation of de nieuwe RodeCaster Pro 2 kopen (rond de 700 euro inclusief BTW).

Met de meegeleverde MIDI-knoppen kun je eenvoudig de apparaten in mAilrist…

Leuk dat je je hier hebt aangemeld en hebt gereageerd! Geweldige klantenondersteuning zoals altijd! :slight_smile:

Heb je het antwoord van PMTEurope hier gelezen?

(vriendelijke opmerking omdat je niet getagd bent)

Gok zomaar dat het niet getest is bij de verkoop en dat je spullen hebt meegekregen die nooit gewerkt hebben.

Je vind het veel geld voor een controller, maar zoek maar eens een goedkopere kant en klare oplossing met ondersteuning.

Bedankt voor je antwoord en uitleg…

Het is wel jammer dat degene die deze controller gekocht heeft, hem kocht voor de Behringer…

En dan vervolgens niet werkt. De Behringer versie was er toen nog niet.

Maar waarom niet gewoon een 5 kanaals versie maken voor de Behringer!? De gebruiker wil dat toch zelf kunnen beslissen wat ie ermee start. Gemiste kans, zeg ik…

Kan me niet voorstellen dat het qua onderdelen zoveel duurder moet worden… ik vind 125 euro al heel veel geld…

Om het te kunnen gebruiken op de Behringer wordt ik nu dus “verplicht” om de Behringer versie te kopen voor veel teveel geld…

Iedereen bedankt voor het meedenken en antwoorden…

Btw… iemand interesse in een PMT Europe midi controller… 6-kanaals…? Niet geschikt voor Behringer DX2000 helaas 🫣

1 Like

Hoop geld idd maar niet kant en klaar… Ik wil 5 kanalen besturen ipv 4. Dussss

Kan me niet voorstellen dat het qua onderdelen zoveel duurder moet worden… ik vind 125 euro al heel veel geld…

125 euro (ex btw 100) is zeker niet duur voor een in de benelux gemaakt product met goede onderstuning. Het is niet een domme doos zoals een velleman kitje. Je kan veel meer.

En ja het is best koste verhogend om 5 poorten i.p.v. 4 poorten te maken. Wat je kan doen maar dan is het nog duurder 2 kastjes gebruiken (of een echte mengtafel kopen)

Soooooooooooooo… :roll_eyes:

Het is vooral jammer dat je geen werkende set hebt meegekregen. De 6 poort versie is na de 4 poort gekomen, dus het was al wel bekend.

Je kan het beste even met de leverancier contact opnemen, dan heb je straks weer plezier van je spullen.

@dommel Klopt… gekocht in Nederland en ik woon in Spanje… my bad… Ik ging er vanuit dat het gewoon werkte vandaar ook deze topic gestart :wink: Gelukig niet al teveel betaald :yum:

@Stefan_Hillen De tip van de Rodecaster pro II ga ik eens even goed bekijken. Kek tafeltje overigens… klein maar fijn :slight_smile: En die werkt zeker met mAirlist?

@PMTeurope Nogmaals bedankt voor je antwoord(en)
Ik denk dat ik de Behringer maar verkoop, de PMT controller verkoop (aan iemand die m wel kan gebruiken en een echte mengtafel ga kopen…

Verder iedereen die meegedacht heeft… dank daarvoor :ok_hand:t2:

Tot snel radiovrienden… check CeesChoice eens op FB als je dat leuk vindt

Gebruik hier een game controler voor de kanalen die mijn Airence niet digitaal heeft , kost iets van 20 euro en heeft meer dan 10 kanalen.
Kan me niet voorstellen dat het op een bheringer niet zou werken.

Kun je daar iets meer over vertellen? Als ik op game controller zoek, zie ik alleen van die dingen waarmee je spelletjes speelt :wink: