Bizar dit. Het was me al opgevallen dat het maandagavond na 11 uur al eerder fout was gegaan, de vorige keer om 23:15:57. Zojuist gebeurde het weer, praktisch hetzelfde verhaal, 5 tracks overgeslagen en er zat ook een jingle tussen, nu om 23:07:41. John Mayall werd gestart, draaide 6 seconden en daarna startte Supertramp.
Ik had de tegenwoordigheid van geest om de boel niet direct te herstarten maar om eerst in de logs te kijken. Als je mAirlist herstart dan ben je direct de logs kwijt (onhandig toch?):
Alle starts en stops die je ziet van de Jingles zijn de logs van het indrukken van de cartwall-knoppen op m’n Airence. Zoals je ziet direct een stop na de start. Werkt niet meer. Ik zal mAirlist zo herstarten (er luistert nog iemand) en dan werkt alles weer. Iedere donderdagavond draai ik live en dan doen de jingles 't prima, dus het lijkt dat dit probleem alleen op maandagavond voorkomt.
De overgeslagen tracks heb ik “naar beneden getrokken” om een buffer underrun te voorkomen. De track van John Mayall die startte om 23:07:35 en 6 seconden later werd geskipt draait nu om 23:19 prima.
De PC waarop mAirlist draait wordt iedere nacht om 3:00 gebackupt. Dat is prima gegaan afgelopen nacht. De NAS waar mAirlist de muziek van afspeelt wordt iedere week gebackupt naar een andere NAS. De eerstvolgende keer is a.s. vrijdag dus die speelt ook geen rol. Ik heb niets bijzonders aan staan wat dit kan veroorzaken, in ieder geval niets anders dan anders.
Mijn auto start altijd met laden om 23:15 maar die heb ik al eerder handmatig ingeschakeld om eventuele invloed daarvan te voorkomen (geen stroompieken al veroorzaakt die lader dat ook niet want die start heel geleidelijk met laden). Iets anders wat alleen op maandagavond rond dit tijdstip voorkomt kan ik niet bedenken. Zijn er nog andere logbestanden waarin iets te zien is? Windows geeft aan dat er een beveiligingsupdate is geïnstalleerd, maar dat was vanmiddag. Zijn er nog andere logbestanden in Windows die ik kan bekijken? Kunnen de mannen in Duitsland hierin iets betekenen? Ben ik weer de enige…?
EDIT: Het lijkt ook wel of de log niet knopt:
Er staat dat er om 23:41:01 een jingle is gestart, da’s niet waar, die zat tussen Gruppo en Peter & Gordon, zie playlist in het afspeelvenster: Ik heb 'm ook maar één keer gehoord.
En de tekst die voor iedere regel in de log staat is vreemd: om en om staat er “start” en “stop”. En alleen bij de tracks waar “stop” voor staat is de speelduur genoteerd.
@UliNobbe: Do you have any idea? In short (translated by Google): Bizarre this. I had already noticed that it had already gone wrong after 11 o’clock on Monday evening, the last time at 23:15:57. Just now it happened again, practically the same story, skipped 5 tracks and there was also a jingle in between, now at 23:07:41. John Mayall was started, ran for 6 seconds and then Supertramp started.