Jingles onder de knoppen eindigen met een bijgeluid

Enkele weken geleden heb ik mijn oude D&R Clubmix vervangen door de D&R Airlite. Onder de 16 jingleknoppen aan de rechterkant van de Airlite heb ik in mAirlist 6 keurig jingles geconfigureerd en die werken ook prima. Echter, na iedere het starten van een jingle volgt er na de jingle zelf nog heel kort een ander kort geluidje. Het lijkt op een fragment uit een (andere) jingle die nog even snel na de jingle komt die je hebt gestart. Je hoort dat korte fragmentje ook terug in de opnames. Het zit zeker niet in de mp3-bestanden van de jingles die zijn geconfigureerd achter de knoppen. Die gebruikte ik ook al met de oude Clubmix en daar had ik nooit last van. Ze zijn scherp gesneden zonder bijgeluiden er na. Met de Players van Airlite hoor ik geen bijgeluiden, alleen onder de jingleknoppen. Wie weet hoe ik die bijgeluiden na de jingle weg krijg?

Alvast bedankt voor het meedenken.
André

Goedenavond @andre_wit , ik heb hier ook een D&R Airlite in combinatie met mAirList in gebruik. Zojuist nog even getest en ik hoor absoluut alleen maar strak de jingle. Zoals jij het beschrijft neig ik te denken aan een configuratiefout in de D&R software. Ik zal de komende dagen een uitgebreider onderzoek doen.

Ja, ik dacht ook aan een configuratiefout, maar ben ik dan de enige die hier last van heeft? Ik zag er nog geen topic over. Als ik dit zelf kan oplossen in het configuratiescherm hoor ik het ook graag.

Staan de instellingen in de audioapparaten op DirectSound of WASAPI?

1 Like

De Cartwall staat op DirectSound Ch. 6

Stel alle audioapparaten in op WASAPI. Zorg er ook voor dat er geen mix van apparaten is met WASAPI en DirectSound.
Sommige gebruikers hebben een verrassing ervaren.

(Google translate :woozy_face:)

Alles op WASAPI gezet en het lijkt inderdaad te werken. De bijgeluiden hoor ik niet zo snel meer.
Thx!

1 Like

Ik heb dit probleem ook gehad. Je bent niet de enige.

Maar fijn dat er een duidelijke oplossing is.
Want het klonk echt verrot.

Voor technische uitleg over het onderwerp “DirectSound vs. WASAPI” heeft Torben een gedetailleerde uitleg geschreven in de Duitse sector van het forum.

Je kunt het hier vinden.

Enkele citaten daaruit in de vertaling (door Google):

Als je kunt, blijf dan weg van DirectSound! Eigenlijk had ik dat al lang geleden uit mAirList moeten verwijderen als we niet af en toe - om een ​​onverklaarbare reden - kaarten tegenkwamen die niet echt werken met WASAPI. Maar op een dag moet het zo ver zijn.

In de dagen van Windows XP was DirectSound de maatstaf van alle dingen als het ging om audio-uitvoer. Er waren drie besturingsmogelijkheden (gebaseerd op mAirList / BASS), die met name verschilden in wat er precies gebeurt als meerdere gegevens tegelijkertijd worden geopend en/of weergegeven, namelijk: Wie is verantwoordelijk voor het door elkaar mengen, rekening houdend met Boundary omstandigheden (bijv. aanpassing van verschillende bemonsteringsfrequenties).

Sinds Windows Vista en de introductie van WASAPI bestaat DirectSound niet meer als systeem. Alleen de API bestaat nog, zodat applicaties die nog voor DirectSound zijn geschreven blijven werken. Windows converteert vervolgens alles intern naar WASAPI - hoewel hardware-mixing niet langer als concept bestaat, wordt altijd software-mixing gebruikt.

Daarom raden we tegenwoordig over het algemeen aan: Alles op WASAPI, geen DirectSound, ook geen mix van beide.

Het door André beschreven fenomeen deed zich enige tijd geleden voor bij een lokale DAB+ klant van ons en we hebben heel lang gezocht naar de oorzaak. Uiteindelijk bleek dat de DirectSound-interface hier onzuivere resultaten opleverde. Sindsdien zijn we zeer strikt en duidelijk geweest in onze aanbevelingen op dit gebied.

Telkens als ik iets lees zoals André het beschreef, gaat mijn eerste gedachte meteen in die richting.

Bedankt aan iedereen die heeft geholpen het probleem op te lossen.