Jaartal

Hallo, na het een en ander uitgeplozen te hebben in mAirlist7 krijg ik het nog niet het jaartal / datum zichtbaar in mijn playlist. Instellingen in het controlpanel zijn toch iets anders dan in versie6. Wie kan mij helpen??

In versie 7 kun je de playlist aanpassen met de debug mode.
deze mode moet je activeren in de skin editor.
onder [Playlist0] zet je de tekst:

Debug=on

Hierdoor zie je hoe de playlist virtueel is opgebouwd per regel.
Hierna kun je attributen (maximaal 8) toevoegen welke je ook in de skin file doet

voeg deze tekst toe oner de debug regel:

Attribute1=Year
Attribute1ColumnVisible=on
Attribute1ColumnWidth=54
Attribute1ColumnAlignment=Center

Korte uitleg:

Attribute1=Year; Year moet je aanpassen in de naam van het attribuut welke je wilt laten zien in het Nederlands dus jaar of net hoe jij het genoemd hebt. Hiermee ken je Year toe als attribute1. Het is heel belangrijk dat je dit doet, mAirlist zal niet vanzelf de attributen toekennen

Attribute1ColumnVisible= on; laat attribute 1 zien. wil je deze verbergen type je off in plaats van on.

Attribute1ColumnWidth=54; Dit is de breedte van de kolom. ligt dus ook aan de grote van je lettertype.

Attribute1ColumnAlignment=Center; Hiermee bepaal je waar d tekst in de kolom komt te staan. Left / Center/ Right zijn de opties

In totaal kun je zo 8 attributen weergeven door heel eenvoudig de 1 te vervangen voor 2,3,4, etc.

Overige aan te passen kolommen zijn:
PlayerColumn
PeakmeterColumn
TimingColumn
TimeColumn
ExpandColumn
IconColumn
TitleColumn
RampColumn
DurationColumn
EndtypeColumn
LinkColumn
Attribute1Column (1-8)
Custom1Column (1-8)

Vergeet niet om na het aanpassen de debug weer uit te zetten (off)

Hier eventueel een link naar een nog uitgebreidere engelse uitleg van Torben

Playlist GUI uitleg engels

Ok, gelukt. bedankt!

1 Like

Hoi Gert,

kun je hier plaatsen wat je precies onder [Playlist0} hebt staan?
dan kan ik aan de hand van wat jij nu in de skin file hebt staan uitleg geven. Wellicht is het dan eenvoudiger te begrijpen.

Hoi, het is inmiddels gelukt met:

[Playlist0]
Debug=on
Attribute1=Jaar
Attribute1ColumnVisible=on
Attribute1ColumnWidth=54
Attribute1ColumnAlignment=Center
TitleDisplayMode=JoinArtistTitle
Debug=off

Ik heb dus ook de artiest / titel omgedraaid…

Nu zou het nog fijn zijn, om deze te splitsen in twee rijen, dwz: Artiest, en eronder Titel…

Dank voor je reactie…

Dat kan via de inzending

TitleDisplayMode=VSplitArtistTitle

Hier is de uitleg in het Engels. U kunt ook de volgorde van artiest en titel wijzigen.