Instellen cue-points

Voor fade out en cue out staat mAirlist standaard op -20dB (denk ik). De overgangen zijn met deze instellingen erg strak maar ik zou graag willen dat de volgende track na een track met een “ingebakken” fade out iets sneller komt. Ik heb daartoe de fade out ingesteld op -15dB en het cue out punt op -20dB gelaten. Dit werkt niet lekker, je hoort dat nummers soms abrupt worden afgebroken. Wat zijn hier goeie instellingen voor?

PS: Om te voorkomen dat de veranderde fade- en cue-instellingen niet worden doorgevoerd heb ik mAirlist en mAirlistDB beide afgesloten, opnieuw gestart en nieuwe playlisten laten genereren.

Hi Menno,

that’s interesting; I started such a discussion in the german section of the forum.
However, that was in the time before I joined the company mairlist GmbH, haha.

I think you should read some posts in this thread using a translator app and continue the :netherlands: discussion here. :slightly_smiling_face:
You will see that I experienced with a lot of different settings.

My latest, actual settings are described here: Auto-Cue: Eure Einstellungen? - #11 by UliNobbe

Dank voor je reactie Uli, en dat op dit tijdstip…! Ik heb je instellingen overgenomen, behalve het cue in punt, die heb ik op -70dB staan. Ik miste steeds beginstukjes van tracks maar dat kan ook komen door dat gedoe met die bassflac.dll… Na aanpassen van deze instellingen in mAirlist moet ik alle track weer opnieuw laten bewerken in mAirlistDB neem ik aan?

Ja, precies, met Massa bewerken.
Maar wees voorzichtig: dit overschrijft ook individueel ingestelde cue-punten als u er al enkele hebt ingesteld.

(Sorry voor het eerste antwoord in het Engels)

Geen excuses nodig voor Engels hoor! Dat kan ik beter lezen dan Duits al lukt dat ook wel met een beetje doorzettingsvermogen.

Ah, dat wist ik niet. ik heb hier en daar al wat ramps ingesteld voor introtijden maar die zijn dus weer weg? Is daar geen workaround voor? Ik kies bij massabewerking alleen voor de opties fade out en cue out. Dan zou ik verwachten dat de rest ongemoeid blijft.

PS: als ik files naar de cartwall sleep dan past mAirlist daar ook automatisch de cue points aan. Kan dat voor de cartwall niet worden uitgeschakeld?

Ja, natuurlijk is dat waar. Ik verwees alleen naar dat maximum van drie cue-punten die konden worden opgeheven.
Dit heeft geen effect op andere cue-punten zoals Ramp1.

De cue-punten zijn elementeigenschappen die van toepassing zijn, ongeacht in welke speler ze worden gespeeld.

Oké, helder! Dank je Uli.