Encoder verbinden met LINE

Dag beste mede collega’s. Ik wil gaan streamen aan de hand met de ingebouwde encoder maar ik heb verschillende problemen die ik niet in 1.2.3 kan oplossen op mezelf.

Ik heb zelf een D&R airlite en heb 3 players elke player op een aparte schuif. Maar als ik een encoder instel dat deze moet streamen en opslaan als bestand is de kwaliteit van player A (schuif 4), alleen goed van kwaliteit maar hij heeft wel een echo door dat het microfoon knopje aanstaat. Player B en C (schuif 5 en 6) in mijn geval zijn geen goede kwaliteit.

Kan je me helpen?

mairlist 1

[Google vertalen]

  1. U hebt de MIC-knop niet nodig. Druk alsjeblieft niet.
    Beter: deactiveren in de configuratie.

  2. Als u de LINE-ingang hebt geactiveerd onmiddellijk nadat het programma is gestart (u kunt een beschrijving met screenshots vinden, helaas alleen in het Duits hier), kunt u de LINE-knop ook deactiveren in het encodervenster.

  3. Het is moeilijk te zeggen waarom de andere twee kanalen van de Airlite niet klinken zoals verwacht. Een andere klant van ons had dat ook. Dit was waarschijnlijk te wijten aan de USB-toewijzingen van de Airlite, die niet automatisch in de juiste volgorde worden gemaakt.

Er is een interessante video van D&R (helaas in het Engels):

Het lukt mij maar niet… Ik begrijp het niet. De video heb ik al uitgevoerd. Is het mogelijk om mij te helpen met teamviewer?

Als lid van het ondersteuningsteam van mAirList zou ik in principe een uurtarief moeten betalen.
:euro:
We zouden het ook eens moeten worden over een taal die we allebei spreken. Helaas spreek ik geen Nederlands.

Ik weet ook niet of ik het echt zou kunnen oplossen. Geen garantie.

Zijn deze instellingen goed? Ik heb dit ingesteld maar de audio komt niet binnen op LINE enkel op microfoon. Als ik de bovenste verander naar encoder dan kan ik de audio niet meer zachter zetten als ik mijn fader lager zet. Ik kan hem enkel uit doen en aan doen. Mijn microfoon komt dan ook niet meer binnen. Ik hoor ook enkel de audio als enkel fader 4 omhoog is anders hoog ik de andere faders niet meer.

Je microfoon is verbonden met de Airlite, toch? :thinking:

Player 1-3: :white_check_mark:

Encoder:

  • Geen Afspeelapparaat :x:
  • Geen Microfoon-ingang :x:
  • Line-In invoer: WASAPI Prog (CH4) zou daar naartoe moeten gaan.
    Is dit de USB-main van de Airlite?

Mijn microfoon is inderdaad verbonden met de Airlite.
Ik hoor mijn muziek niet maar het werkt wel.

Line-In invoer: WASAPI Prog (CH4) is mijn microfoon
Is dit de USB-main van de Airlite? = Dit is mijn microfoon zoals op het filmpje.

De Airlite heeft 4 USB-ingangen en 4 USB-uitgangen.

U moet de USB-uitgang invoeren op de Line In, die het signaal van de program bus (main out) van de Airlite verzendt.

Welk Afspeelapparaat moet ik dan aanduiden om al mijn faders te kunnen horen? Wat ik heb toch maar die 4 USB kaarten. Ik denk dat ik dan de On Air usb3 moet sellecten voor de Line in. Als ik deze settings heb hoor ik geen microfoon en kan ik mijn fader geluid niet laten zakken. Alleen aan of uit.

Heb zelf geen airlite maar volgens mij haal je 2 dingen door elkaar.
Je hebt mixer in en uitgangen. Al je players sluit je aan op de ingangen waar je 4 van hebt (antwoord Uli).
Waarom je de microfoon ook aan een usb poort wil hangen is me niet helemaal duidelijk of je moet een usb microfoon hebben?
Dan heeft de mixer ook uitgangen die het main signaal geven en bv het voice track kanaal. De encoder komt op een uitgang en niet op een ingang.

1 Like

Heb je het opgelost Jari? ik heb zelf een Airlab, maar die heeft dezelfde USB module…

1 Like

Hey dargo, nog niet echt. Alles werkt nu wel maar de kwaliteit van mijn muziek is niet echt goed. Zou je misschien een screenshot willen sturen van de instellingen van de encoder?

Hartelijk dank voor moeite en hulp.

Daar heb je niet veel aan, ik stuur alleen een encoder signaal uit naar icecast om de track info op te pikken en door te zetten naar SAM Broadcaster, maar als je je instellingen even stuurt en de instellingen van de encoder kan ik daar wel naar kijken, groetjes, (Marcel) :wink:

Ik heb alle usb uitgangen op WASAPI staan Usb 4 ook maar in het voorbeeld even niet omdat ik niet thuis ben

Daar lijkt niet zoveel aan te mankeren, je kunt je audio settings in windows even nalopen, via het configuratiescherm naar geluiden (control panel > sounds) en dan per kanaal even kijken of bij geavanceerd (advanced) alles op 16 bits 48000 Hz staat en bij de afspeel kanalen alle enhancements uitstaan (let speciaal op de opname kanalen, als het geluid in je mixer goed is maar terug naar de pc niet), verder even kijken of het signaal in de pc al slecht is of alleen aan de andere kant van de encoder, in het geval dat het signaal in de pc goed is, maar de luisteraar slecht geluid heeft de encoder instellingen nalopen, ik weet niet wat je gebruikt, icecast, shoutcast e.d. dus die instellingen zijn afhankelijk van je stream provider.

Jammer dat ik dit draadje nu pas zie want ik kan je helpen. Ik gebruik al jaren een D&R Airlite in combinatie met mAirList (versie 6.1) en ShoutCast.

Het is inderdaad zo dat het even puzzelen is voordat je de instellingen goed hebt staan. Als je dit echter hebt gerealiseerd werkt het ook uitstekend. Voordat we beginnen adviseer ik je eerst om in je Windows Geluiden menu, tabblad Afspelen, alle 4 de beschikbare USB-kanalen te hernoemen naar de fader waarop ze zijn aangesloten. In mijn situatie is dat Player A > Airlite kanaal 4, Player B > Airlite kanaal 5 en Player C > Airlite kanaal 6. Gebruik hierbij het WASAPI-protocol, niet DirectSound want dan kan je bij elke reboot weer opnieuw beginnen :cry: Je kunt dit testen door het betreffende USB-kanaal te selecteren, rechtermuisknop en in menu op “Testen” drukken. Als je de juiste fader openzet, dan hoor je een testgeluid.

Hierna ga je in Windows Instellingen, geluid configuratie naar het tabblad “Opnemen”. Als je in mAirList een muziekbestand afspeelt, is er slechts 1 kanaal dat actief is en oplicht. Dit is het LINE-kanaal. Hernoem dit kanaal naar LINE. Bij de Encoder instelling laadt je alle keuzes leeg, enkel bij Line Input selecteer je “LINE”. Alle op de D&R Airlite aangesloten bronnen (CD-spelers, mAirList, Microfoon e.d.) gaan nu naar de Encoder.

Let op! Ik gebruik de D&R Airlite / mAirList combinatie voor internetradio, ik heb nooit “stream to file” geprobeerd. Ik ga ervan uit dat dit ook correct werkt.

Onderstaand een screenshot van mijn instellingen, deze werken voor mij uitstekend:

2 Likes

Heel erg bedankt, zal het dan eens
uitproberen!

De instellingen zijn gelukt.

En daar heb je 2 maanden over gedaan?! :open_mouth:

1 Like

Nee gewoon vergeten te reageren. Ik dacht laat ik het nog eens laten weten dat het gelukt was.