Zoekfunctie

Hallo, ik heb ruim 6000 muziek bestanden. Is er voor Mairlist verkenner een zoekfunctie voor de database…?

Gr Jos

Automatische vertaling

Hallo,
Ja, die is er wel.
Heb het alleen in het Duits, maar je kunt nog steeds zien hoe je het toevoegt.

Stap 1:

1

Stap 2:

Stap 3:

Dit begrijp ik wel. Wat ik bedoel is mijn muziekbestanden(mp3) in een “databank” zetten in Mairlist.
Of werk ik gewoon mat mijn hard disk met daarop de muziek.?

Ja, natuurlijk kunt u uw muziek ook opslaan in een database. Maar ik heb vandaag niet genoeg tijd om dat uit te leggen.

Maakt niet uit ik spreek je later.
Gr jos

Hallo,
Heb je er nog aan gedacht?

Ik had vandaag helemaal geen tijd. Probeer het morgen te halen.

[Google :roll_eyes:]

U heeft voordelen als u met de mAirList database werkt. De muziekbestanden blijven op hun plaats, maar essentiële informatie zoals cue-punten, luidheid, elementtype enz. wordt ook opgeslagen in de database zonder het audiobestand zelf te wijzigen. Ze hoeven niet telkens opnieuw te worden berekend als ze van de harde schijf in de Playlist worden geïmporteerd.

U kunt veel sneller en efficiënter in de database zoeken. U kunt “virtuele mappen” maken waarmee u veel gemakkelijker titels voor een show kunt samenstellen. Plan je een automatisch uitzenduur in, dan kun je de muziek automatisch volgens jouw specificaties laten samenstellen. U kunt hiervoor ook filters uit de bestandsattributen gebruiken.

De instructies zijn in het Engels. Het moet begrijpelijk zijn. Om elke stap hier opnieuw uit te leggen, zou hetzelfde zijn als het wiel opnieuw uitvinden.

https://wiki.mairlist.com/tutorials:mairlistdb:setup-sqlite

https://wiki.mairlist.com/tutorials:mairlistdb:getting-started#about_mairlistdb

Bedankt hier kan ik wel iets mee.
Gr jos

1 Like

Ik heb inmiddels een database aangemaakt. Ik heb problemen met het importeren van de Mp3’s. Als ik de bestanden wil importeren krijg ik een foutmelding : "There is no storage configered’. Ik heb de tutorials wel beken maar kom er niet uit. Kan iemand mij helpen?

P.S. Ik gebruik nog wel een demo versie

Je hebt niet de hele handleiding doorgewerkt. Alleen een databank aanleggen is niet genoeg. Na het aanmaken van de database, moet u in de database gaan en eerst mappen aanmaken (b.v. jaren 80, 90) enz. volgens uw wensen. Dan moet je naar de configuratie van de database gaan en de opslaglocaties van de mappen instellen. De opslaglocaties zijn de plaatsen waar uw muziek op de harde schijf is opgeslagen.

En dan kun je beginnen met het importeren van de muziek.

Dit stukje moet je hebben, heb het al voor je vertaald. Audiomappen toevoegen als opslag

Open de mAirListDB-app en ga naar Beheer → Configuratie → Opslag en voeg uw audiomap (pen) toe als opslag.

Voeg geen afzonderlijke submappen van een andere opslag toe! mAirListDB scant automatisch alle submappen

Bedankt voor de tips. ik zal in het vervolg beter lezen.