Webstation meters D&R webstation mixer

hallo weet iemand hoe je webstation meters op een 2de scherm krijgt

Geen idee wat dit met Mairlist te doen heeft.
Maar er zit toch in de boven balk en min blokje kruisje, dan kan je het overal naar toe slepen. Eerst klik je op blokje dan word scherm kleiner dan muis in de balk en slepen.

2 Likes

@marc1 : ik denk dat je bedoelt dat je Webstation Meters op een andere PC (en dus scherm) wilt laten draaien. Een andere PC dan waar de D&R software op draait. Is dit inderdaad de vraag? (het is mogelijk, overigens).

Ik heb een D&R Airlite, en dit staat in de manual: "Airlite Meters communicates indirectly with the console via a UDP/IP (User Datagram Protocol) connection. Since the only available communication interface on the Airlite console is USB, another Airlite Control application is required to run on the PC the Airlite is connected to. The Airlite Control acts as a USB/UDP gateway and provides a communication interface for client applications anywhere on the network, like Airlite Meters ".

Ik ga ervan uit dat dit hetzelfde werkt bij de Webstation, gezien de gelijke architectuur. Kijk dus ook in de manual van de D&R Webstation. Je dient dus - in jouw geval - Webstation Control te installeren op de PC waarop je de Webstation Meters wenst te draaien. De PC’s dienen wel in hetzelfde netwerk te draaien.

bedankt zal het even proberen straks of morgen,ik zat in een uitzending daarnet,hoopt dat het lukt ik heb een windows en mac computer alvast bedankt voor de tip

En. Is het gelukt @marc1 ?

nee ik heb webstation meters op de andere computer gezet dit is wel een apple computer,misschien daarom computers zitten allebei op hetzelfde netwerk,ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan,ik was wel niet life ofline muziek maar op de mac geen reactie gr marc

En welk operating system draait er op de Apple? Is dit Microsoft Windows 10?

heb het nu op de laptop staan windows 7 werkt ook niet

Op de PC waar je de software hebt geinstalleerd (in hetzelfde netwerk als je mAirlist pc) … klik op settings en verwijs naar het ip adres van de PC waar je mAirlist hebt draaien.

hey bedankt maar is het de bedoeling dat de laptop met de software webstation meters
aan de kabel aan de router word aangesloten?
1 dit heb ik gedaan sofware op mijn windows 7 laptop gezet,dan de andere computer waar mairlist opstaat het ip adres opgevragen via site wat is mijn ip adres,dit ip adres ingeven op de laptop waarop
de webstation meters staan maar geen reactie gr marc

Hey marc, op deze pagina bij D&R kun je de antwoorden op je probleem vinden in de FAQ sectie:
http://www.mambanet.org/wiki/dokuwiki/doku.php?id=supwebstation:start

ok alles gedaan werkt niet maar een belangrijke vraag moet de 2 computer bekabeld zijn en aan de router aangesloten worden of mag de 2 de compter draadloos zijn? gr marc

De twee computers hoeven alleen maar in hetzelfde netwerk te zitten. Maakt niet uit of met kabel of WIFI. Ze zouden dus al op de een of andere manier over dezelfde router moeten lopen.

Heb je ooit de steun van D&R hierover gevraagd? Zij zouden u als fabrikant veel beter moeten kunnen helpen.