Voicetrack niet synchroon

Hallo allemaal,
Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende probleem:
Als ik een voice track opneem, wat allemaal goed lukt, wordt het opgeslagen en komt het voice track bestand mooi tussen de nummers te staan. Echter de muziek loopt niet synchroon. Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor de tips!

Wat bedoel je met “niet synchroon lopen”?

Je kunt in mAirList voice-tracks retestrak zetten: nadat je de voice-track hebt opgenomen plaats je deze op de gewenste positie in de playlist. Bijvoorbeeld logischerwijs tussen twee nummers in. Vervolgens selecteer je door Shift in te drukken op je toetsenbord bijvoorbeeld 3 items: het voorgaande nummer, jouw voice-track en het opvolgende nummer (aanklikken met je muis). Deze items worden nu highlighted (donkerder). Nu start je de mixeditor op door op dit icoon te klikken. In de mixeditor staan nu, ieder op een eigen spoor, de door jou geselecteerde 3 items.

Door te schuiven met je voice-track of de nummers kun je deze over het outro van het voorgaande nummer heen plaatsen of over het intro van het opvolgende nummer. Vergeet niet om op te slaan als je tevreden bent!

Is dit wat je bedoelt met “synchroon lopen”?

Hallo Adriaan,

Als ik een nummer selecteer in de playlist en ik ga naar voice track om op te nemen staat het geselecteerde nummer in player A en het volgende nummer in player B. Als ik dan ga opnemen en player A start en dan ga praten en vervolgens start ik player B. Daarna klik ik op save en plaatst Mairlist de voicetrack automatisch tussen deze twee nummers. Echter loopt de muziek dan niet syncroon, er komt een soort van echo in. Dus eigenlijk werkt alles zoals het zou moeten alleen die echo hoort natuurlijk niet.