Upgraden naar 7, ja of nee?

Hoi allemaal,

Ik gebruik al een tijdje mairlist 6 Home Studio voor een streampje waar ik zelf naar kan luisteren, en om een beetje te begrijpen wat er allemaal komt kijken bij het runnen van een station (blijft interessant om te tweaken aan playlists en nieuwe muziek te vinden en toe te voegen).

Nu zag ik in mijn account dat ik een upgrade kan kopen voor 50 euro naar mairlist 7. Dat is natuurlijk een interessant aanbod maar: Gaat mairlist 7 voor mij echt een upgrade zijn? Heb ik die nodig?

U kunt versie 7 als testlicentie (demo) 30 dagen gratis testen - parallel aan uw bestaande v6-installatie. :wink:

(Google :netherlands:)

1 Like

uhm, herstel, ik gebruik mairlist 5. Typfoutje in de originele post.

Maakt niet uit, dat geldt ook hier.
Wees voorzichtig bij het upgraden van het databaseschema (reservekopie van het *.mldb-bestand).

2 Likes

Hi Skoop,
Ik kan volmondig zeggen JA tegen de upgrade van versie 5 naar 7. In de upgrade van 5>6 zitten al heel veel verbeteringen en gebruikers gemak. Je hebt hier een complete lijst van wijzigingen in de change logs.
https://mairlist.com/en/download/
Zoek in de logs naar “New features” en bekijk of je die noodzakelijk vindt. (aan de andere kant voor 50 euro… zou ik upgraden.)
Ik werk met heel veel plezier in versie 7.

Goedemorgen Skoop, ik wil de reactie van @PIDI toch enigszins nuanceren. In het algemeen is het natuurlijk zo dat een upgrade naar de meest recente versie te adviseren is. Met name op het gebied van beveiliging en slimme nieuwe functionaliteieten. Mijn ervaring met mAirList is echter dat, als je een versie hebt gevonden welke aan jouw eisen en wensen voldoet, je deze versie helemaal gaat personaliseren. Je stelt alles in zoals jij dat wilt hebben. Het werkt dan fantastisch en je weet precies hoe alles geconfigureerd is. Natuurlijk komen er nieuwe features in latere versies en builds, maar terecht vraag jij je al af: "heb ik deze echt nodig en gaan deze mij voordeel brengen? ". Houdt er rekening mee dat als je een upgrade doet naar versie 7, er huidige functionaliteiten anders en opnieuw ingesteld zullen moeten worden. Het voordeel van mAirList is wel, dat je een testversie van versie 7 parallel aan je huidige versie 5 kunt installeren en testen. Na afloop van de testperiode kun je besluiten om eventueel definitief over te gaan naar de nieuwste versie.

Kortom: het tarief voor de upgrade is inderdaad laag, maar de impact kan heel hoog zijn. Ik begrijp uit je post dat je geen functionaliteiten mist in versie 5, dus weeg af en test of het werken met de nieuwste versie voldoende voordeel gaat bieden. Het kost je so wie so enige moeite en kennis!

1 Like

Dank voor de input @PIDI en @Adriaan. Het is allemaal gewoon hobby voor me (mijn echte radio maak ik al bij een echte zender). Dat betekent dat aan de ene kant: Het doet nu wat het moet doen maar aan de andere kant: Een beetje moeite er in steken en een beetje klooien en pielen is juist leuk ook.
Ik denk dat ik die trial van 7 maar eens moet gaan installeren en naast 5 moet gaan draaien om te kijken hoe die werkt. Uiteindelijk is dat natuurlijk de beste test.

Kleine update: Ik heb vanochtend versie 7 geinstalleerd en de trial zo geconfigureerd dat ie parallel draait (maar dan zonder ook daadwerkelijk naar de server te streamen). Mijn eerste indruk is dat, op wat kleine (maar mogelijk wel handige dingen) na en vooral ook een net iets meer gelikte interface het grootste deel nog steeds hetzelfde is. Ik ga er de komende tijd nog wat meer mee spelen maar als ik dit zo zie dan betwijfel ik of een upgrade echt het waard is.

En Stefan? Is het het waard?

Voor nu, voor mij: Nee. Er zitten wel wat kleine nuttige verbeteringen in, maar niets wat mij nu direct doet overhalen om die 50 euro te betalen.

Misschien als ik ooit het geld over heb, dat ik dan wel eens dat er tegenaan gooi.

Als het 50 euro was geweest had ik het nog wel gedaan.
Heb laatste jaar dat 6 er nog was in april upgrade naar Prof gemaakt omdat ik database op nas wou.
Dat kost 250€ met de vraag er komt hoop ik niet snel versie 7? Nee was het antwoord we zijn nog niet eens begonnen aan 7 dus dit jaar niet.
Daar had hij gelijk in januari kwam 7.
Wat schetst mijn verbazing toen in januari 7 kwam en als ik dat wou moest er weer 150€ bij
Dan zit je op 450€ in 7 maanden voor hobby wat je 2 uur in de week gebruikt, ik ben afgehaakt.

@henk Ik snap je wel. Dat is best een hoog bedrag. En wellicht kan je gewoon blijven handen op de versie die je nu gebruikt.
@skoop als het niet voor je doet zeker niet doen.

Zelf zit ik momenteel op 7.1.9 en ik ben er erg tevreden mee.
Het kost een hoop geld maar ik vind het wel de moeite waard.