Sinds 2021 maak ik gebruik van mAirlist 6.3…een oudje maar werkt al 5 jaar prima voor mijn radiostation. Het word nu tijd om over te gaan naar de 8.0x versie. Mijn vraag is het moeilijk om de oude versie om te zetten naar de nieuwe? En dan bedoel ik moet ik de heleboel weer aanpassen? In dan vooral , skins, encoder instellingen, draait het programma vlekkeloos op Windows 11 Home, en dat soort dingen. Iemand tips en tricks? Alvast bedankt voor de moeite
Met hartelijke dank aan DeepL voor de hulp bij het vertalen
Hoi Jos,
Nee, helemaal niet. Installeer v8, importeer de oude configuratie van v6 (dat gaat bijna vanzelf; daar is een menuoptie voor in de configuratie), sla het op, en klaar.
Windows 11: Ja, zonder problemen.
Encoder: Wordt 1:1 overgenomen, geen zorgen.
Skin: Ja, dat wordt grotendeels overgenomen, maar sinds versie 7 is er een wijziging doorgevoerd. Je vindt relevante berichten, vragen en antwoorden over de Live Skin Editor (die was ook nieuw) op het forum.
Een andere nieuwigheid is de dark mode, die weliswaar eenvoudig in te schakelen is, maar in sommige gevallen aanpassingen aan bepaalde schermelementen vereist. Je zult het wel ontdekken.
Daarnaast zijn er tal van spannende veranderingen die het uitzenden met mAirList nog veel leuker maken (je slaat een generatie over, dus er valt veel te ontdekken!).
Ik heb ook mAirList versie 8.08 gekocht, maar ben zeker niet tevreden, 8 start erg traag op, de database wordt traag geladen , slepen van tracks vanuit de database naar de players of playout niet meer werkt na update 8.0.8, terwijl dit in versie 7 wel correct functioneerde… Ook alle “Ramp”en van alle audio wordt in 8 niet meer weergegeven….. Dus draai ik nu nog met versie 7.4.10, waar alles normaal werkt….
Hopelijk gaat men nog een upgrade uitvoeren….
Vervelend om te horen dat jouw gebruikerservaring met mAirList versie 8.0.8 niet optimaal is. Ook ik werk met mAirList 8.0.8 en heb een heel ander perspectief:
mAirList 8 start acceptabel snel op, duurt niet langer dan bij versie 6, mijn voorgaande versie;
Het laden van de database gaat prima vlot;
Slepen van tracks uit de database naar de play out playlist en de players werkt prima;
Alle settingen zijn overgenomen en werken, inclusief de RAMP (intro);
Ik hou van de Dark Mode!
Kan het wellicht zijn dat de traagheid komt door het grote aantal bestanden in de database, bijvoorbeeld? Hier is op zich niets aan veranderd.
Hi Adriaan, ik heb de configuratie van V7 ingelezen en opgeslagen.. ( de oude configuratie van v7 inportenen in V8 (dat gaat bijna vanzelf; daar is een menuoptie voor in de configuratie)… Alles lijkt idd nu normaal te werken, echter slepen van de “verkenner” naar mijn playlisten nog niet, ik denk ook een vinkje ergens aan zetten…
Groet, Gert