Beste allemaal. Ik draai al een aantal jaren met mAirlist. mAirlist is prachtig geïntegreerd met m’n D&R Airence mixer. Ik heb begrepen dat je een tweede instance kunt draaien op dezelfde PC. In discussies met Copilot kwam ik er na een uur (…) achter dat mijn versie (Advanced Home, versie 7) dat niet kan; versie 6 scheen het wel te kunnen. Ik zou het graag willen gebruiken.
Eén instance gaat draaien als non-stop. Met de tweede kan ik een programma live presenteren terwijl nummer 1 dan op pauze kan. Deze tweede instance maakt het dan ook mogelijk dat ik een programma op kan nemen en mijn Airence gewoon kan gebruiken. Ik heb een geluidskaart besteld die de geluidskaarten van de Airence gaat vervangen en waarmee ik de audio intern kan patchen. Beide instances zitten elkaar dan niet in de weg. Een tweede instance biedt me ook de mogelijkheid dingen uit te proberen waar ik me nu niet aan waag.
Beide instances moeten gebruik maken van dezelfde database die nu in place is en draaien op dezelfde PC. Dat ik de non-stop instance niet met m’n Airence kan bedienen lijkt me geen probleem.
Vragen: kan ik “zomaar” een tweede instance van mAirlist draaien op een en dezelfde PC? Moet ik een tweede licentie kopen? En is het slim om dan een versie 7 of een nieuwe 8 erbij te kopen? Of moet ik de huidige migreren naar 8 en er een extra licentie bij kopen?
Samen met de nieuwe geluidskaart zie ik ineens veel nieuwe mogelijkheden die mijn leven een stuk makkelijker gaan maken
. Ik hoor het graag, waarvoor dank!