Tracks niet plannen voor of na een bepaalde datum

Ik had mijn eindejaarsjingles opgenomen in diverse sjablonen en aan deze tracks de instellingen meegegeven dat zij niet zouden worden gepland voor 14-12-2025 en niet na 29-12-2025. De jingles werden echter na 29 december gewoon gepland in de diverse sjablonen en uitgezonden. Ook alle Uurbeperkingen uitzetten bood geen soelaas. Uiteindelijk heb ik de jingles weer uit alle sjablonen gehaald.

Weet iemand wat er hier fout gaat? Niet Plannen voor en na lijkt mij duidelijk, maar werkt blijkbaar niet zoals ik verwacht. Of doe ik toch iets verkeerd? Hoe moet het dan wel?

Goedenavond @andre_wit Dit is wel heel bijzonder: ik neem aan dat de screenshot een weergave is van de instelling van één van de betreffende eindejaarsjingles. Zoals jij nu de uurbeperkingen hebt ingesteld, mag deze jingle helemaal NOOIT ingepland worden. Ook niet in het periodevak 14-12-2025 tot 29-12-2025.

Ik heb bepaalde jingles welke enkel tijdens een programma tussen 18:00 en 20:00 uur gepland mogen worden. Als test heb ik voor één jingle ingesteld dat deze alleen de komende week ingepland mag worden, niet meer daarna. Dit werkt vlekkeloos.

Disclaimer: ik werk met mAirList versie 6.3.24. Ik denk dat jij inmiddels versie 7 of wellicht al 8 in gebruik hebt? Heb je wellicht ook meerdere playlists (stations) in gebruik?

Hoi Adriaan,

Dank voor je antwoord. Mijn schermprint was inderdaad van een van de jingles. Ik had eerst alleen de periode ingesteld en nog geen uurbeperkingen. Toen dat niet werkte heb ik ook nog eens een rood kruisje gezet bij alle uren. Maar dat hielp dus ook niet. Heb ik hier te maken met een bug?
Ik werk met versie 7.3.4 en ik heb maar 1 station draaien op mAirlist.

Hoi Andre, wat ik zou doen is de Kerst jingles in een aparte folder te zetten en voor de kerst een aparte template maken.

Ik denk niet dat het een bug is, maar de reden waarom deze toch gepland wordt is onduidelijk. Je kan een log laten aanmaken, maar daar staat veel informatie in waardoor het lastig is om er inzicht in te krijgen.

Bij andere planners weet ik nog dat er meldingen kwamen als een regel (criteria) gebroken was. In de log kon je terugvinden welke regel gebroken was. Ook mis ik wat ‘breakable’ of ‘unbreakable’ is. Eigenlijk is de formatplanner nog teveel een zwarte doos.

De Eindejaarsjingles staan als type Promo in zowel een aparte virtuele als fysieke folder. In de logs zie ik alleen maar dat de jingles zijn gestart. Of bedoel je een andere log?

Hi Andre, voor zover ik me kan herinneren, werden dergelijke beperkingen in oudere versies genegeerd wanneer de planningsmodus was ingesteld op ‘Rotatie’.

Kunt u controleren op welke modus uw planner momenteel is ingesteld (Rotatie of Intelligent)?

Overigens is het sinds versie 7.4 ook mogelijk om afzonderlijk gedrag te configureren voor virtuele mappen.

Is er een reden waarom u nog steeds versie 7.3 gebruikt?

Upgraden naar 7.4 wordt ten zeerste aanbevolen!

1 Like

Ik bedoelde de debug log, Andre. Die optie kan worden aangezet bij het plannen.

Hi Stefan,

De Mini Planner staat in de ‘Smart’ modus, dus dat lijkt mij dan goed. Kan het zijn dat als je op de dag zelf dit instelt (dus per dezelfde dag) dat dan deze instelling niet wordt meegenomen? Ik weet het niet meer zeker maar ik meen mij te herinneren dat ik dit op 14/12 met ingangsdatum 14/12 heb ingesteld. Had dat pas de volgende dag in moeten gaan? Aan de andere kant: de laatste dag was 29-12 dus nog ver vooruit.

Dit geldt alleen voor afspeellijsten die je al hebt aangemaakt. Voor zover ik weet, worden deze niet met terugwerkende kracht gewijzigd, omdat de mini-planner afspeellijsten plant/maakt volgens de regels die gelden op de dag dat ze zijn aangemaakt.