Tracks alleen afspelen tussen 6 en 18 uur

Er zijn nogal wat tracks waarvan ik vind dat ze prima overdag mee kunnen draaien maar 's avonds na bijvoorbeeld 18 uur tot aan 's ochtends 7 uur wil ik ze niet horen. Als ik dat op deze manier kenbaar maak dan moet ik 12x7 is 84x klikken… Ik heb geen mogelijkheid gevonden om de vinkjes te selecteren en dan bijvoorbeeld met een tik op de spatiebalk te activeren.

Het liefst zou ik natuurlijk de opties “Niet plannen voor” en “Niet plannen na” gebruiken maar op de manier zoals ik dat nu heb ingevuld draait-ie de betreffende track alleen op 29 oktober ergens tussen 7 en 19 uur. Ik wil dat voor altijd en niet alleen voor 29 oktober. Als ik dan op het jaartalveld klik:

dan kan ik de periode 2020-2029-periode aanklikken, maar als ik die activeer dan komt de datum van vandaag weer in beeld.

Wie weet de oplossing?

Hi Menno,
Tijd geleden…
Ik had zelf ook wel eens een soort van template gevraagd voor het selecteren van standaard uren, maar dat bleek niet handig omdat ik dan het ‘Rihanna’ effect zou optreden. (zoek even op die term voor meer info)
Je kunt dit oplossen door de nummers in een virtuele folder te plaatsen met daarin bijv. alleen nummers voor overdag.
Een andere optie is om inderdaad een attribute te maken ‘Evening of During day’ en deze dan in je filter op te nemen in je uur templates.
Ben je zo geholpen?

Hi Menno,

dat is niet nodig.

Als u klikt op de tijden vóór de rij (geel in de schermafbeelding) of op de dagen van de week boven de kolom (rode cirkel), wordt de hele rij of kolom gemarkeerd.

Als u op het veld linksboven tussen de tijdrij en de dagen van de week (groene X) klikt, kunt u met één klik ALLE vinkjes activeren of deactiveren.

1 Like

Super, ik heb iets geleerd!!!

2 Likes

Dank voor je reactie PIDI! Ik heb op dit forum gezocht naar het Rihanna-effect maar alleen dit artikel werd gehighlight :grinning: En van google werd ik niet veel wijzer, allemaal artikelen over zwangerschappen van Rihanna, haha.

Aan jouw oplossing met virtuele mappen heb ik ook gedacht maar heb ik niet gedaan omdat ik het formatteren van de uren dan te ingewikkeld vind worden. Ik gebruik al veel virtuele mappen.

De tweede oplossing, een attribute maken in de uurtemplates, vind ik ingewikkeld. Ik ben lang aan het prutsen geweest om dat goed te krijgen en alleen met de hulp van @RuVo80 is dat naar tevredenheid gelukt. Ik kom daar voorlopig liever niet aan. En als ik het wel werkend zou krijgen dan moet ik toch ook alle tracks nalopen om die ook van het juiste attribute te voorzien, dus ik heb het advies van @Stefan_Hillen opgevolgd! Dat ik er zelf niet achter ben gekomen om even op de regels en kolommen van de uurbeperkingen te klikken… Net Excel… :smiling_face:

Een cursus mAirlist en/of een goede manual zouden erg welkom zijn. De tutorials zijn erg goed opgesteld maar behandelen alleen de basis.

Je mag “je” zeggen hoor Stefan! Dat was een geweldige tip van je! Ik snap niet dat ik daar zelf niet op ben gekomen… Net Excel, klikken op de kolom- of rijnaam. Ik heb al heel wat tracks gedaan, blijft veel werk maar gaat een heel stuk sneller. Het zou helemaal mooi zijn als je zo’n instelling met een naam op zou kunnen slaan en dan steeds weer opnieuw gebruiken. Ik zie dat ik bijna altijd op hetzelfde patroon uitkom. Iets voor de ontwikkelaars.

Ik vraag me wel af wat je met de instellingen kunt waarbij je een datum of tijdstip op kunt geven? Wordt dat gebruikt om ervoor te zorgen dat de alarmschijf maar één week wordt gedraaid :grinning:

1 Like

Je kunt die datum en tijdstip instellingen daar inderdaad voor gebruiken.
ik maak wekelijks een container voor een ‘alarmschijf’ aan en geef dan aan dat die tot een bepaald moment ingepland mag worden. De week daarna maak ik een nieuwe met startdatum en tijd net na de vorige. Zo wordt inderdaad de oude ‘alarmschijf’ op een vooraf in te stellen moment automatisch vervangen voor de nieuwe.
Voorbeeld:
‘alarmschijf 1’ draait tot 5-11-23 23:59
‘alarmschijf 2’ draait vanaf 6-11-23 00:00
'alarm schijf 1 wordt dus ingepland t/m zondag 5-11 en vanaf maandag 6-11 word vanzelf ‘alarmschijf 2’ ingepland.

1 Like

En ik gebruik ook een zinvolle toepassing van de datum en tijd optie: kerstplaten worden gekenmerkt als in te plannen enkel na 5 december en tot en met 26 december :smiley:

1 Like

Is een goeie toevoeging idd. Ik heb alle kerstgerelateerde platen in een map Kerst staan en die voeg ik t.z.t. toe aan de uren waarin ik ze wil draaien.

Waarom stop je dat in een container? Je kunt het toch net zo goed op trackniveau regelen? De functie van een container is mij niet heel duidelijk…

In de container zet ik de complete vormgeving goed.
Dan is het een kwestie van die inplannen en je hebt altijd exact hetzelfde.

Ergens in de week dupliceer ik de container, pas hem aan voor de week daarop en kan zo dus makkelijk vooruit werken ook.

@Adriaan
Helaas moet je ze wel elk jaar opnieuw instellen toch?
Of worden de jaartallen tegenwoordig niet meer meegenomen?

Die vraag zat ook in mijn initiële vraag! Als je een paar keer in dat agendamenu klikt, dan kom je o.a. de optie 2020-2029 tegen. Dan ben je er in ieder geval de komende jaren vanaf maar als je er op klikt dan lijkt er niks te gebeuren…

Ik gebruik mAirList versie 6.3.x. Inderdaad moet ik ze elk jaar opnieuw instellen.

Je kunt met die jaren het jaar kiezen waarin je de plaat wilt laten afapelen.
In versie 7 wordt het jaartal ook meegenomen en moet je dus elk jaar de data aanpassen als je op die manier kerstplaten (of andere) platen inpland.

Je kunt de jaren kiezen maar alleen in de toekomst zal.wel werken lijkt me.
Je kiest dus zowel dag, maand EN jaar voor deze instelling.