Tikken in audio, op 1 kanaal / sync Database

Ik heb een probleem met Mairlist 7.0.7 build 5067:
Twee problemen:

  1. In de audio genereerd de computer "tikken"alsof er vinyl word gedraaid.
    Zie onderstaand plaatje (dank Harco)

Ik ben even gaan kijken bij de decoder instellingen, ik kan in mairlist NIET kiezen voor “Programm”(3-USB-Audio codec): Zie onderstaand plaatje:

Probleem 2: Muziek uit de database verwijderen: dit moet ik twee x doen, voordat de aude oudio uit de database is: Er gaat iets niet goed met “Alles selecteren” en het werkelijk selecteren… (bug ?)

Alvast bedankt voor jullie reacties

Hallo Gert,

Jy gebruik die verkeerde oortjie.

In jou skermkiekie probeer jy om die enkodeerder se SPEEL op 'n klankkaart te stel.

Maar “3-USB-Audio codec” is 'n OPNAME toestel. Dit is hoekom jy dit in die “Opnemen”-oortjie sal vind.

(sorry, google Translator)

thanks for the tip, i’ll check it out tomorrow.

1 Like

Goedenavond Gert, zoals @Stefan_Hillen al aangeeft dien je bij Encoder, onderdeel het tabblad “opnemen”, Program te selecteren. Op het screenshot kijk je in het tabblad “afspelen”. Dat is niet juist.

Overige vragen heb ik geen antwoord op.

1 Like

Hoi Adriaan en Stefan… Jullie hebben helemaal gelijk, maar ik heb gekeken, maar dat stond wel juist, er stonden wel driehoekjes bij, en heb dit nu ook als standaard ingesteld…

Het tikken is hierna niet verdwenen, maar heb ook dit inmiddels opgelost: In WIN 11 moet de bitrate van alle kanalen gelijk staan, ik had de input op 48Kz 16Bit (DVD) staan, maar de output, waar ik niet had gekeken, stond op 44,1 Kz 16Bit (CD) . Dit heb ik nu ook op 48Kz staan 16Bit.


Bedankt voor het meedenken, en mij te attenderen op In/out tabbladen… soms zie je door het bos het menu niet meer…
Welkom op Roundandsound radio & Radioachterhoek.nl… !!
Fijne zondag nog

1 Like