The file size exceeds the limit allowed and cannot be saved

Hallo mensen,

Ik krijg op mairlist 6 de volgende foutmelding als ik een programma van 1 heel uur wil afspelen/bewerken/afspelen vanuit de database.Mairlist is geinstalleerd in een windows server 2019 omgeving

“the file size exceeds the limit allowed and cannot be saved”

Ik moet hierbij zeggen dat ik een 1 TB externe HD ook gedeeld heb in hetzelfde netwek en hiervandaan ook de muziek laadt.

Bij alle bestanden gaat het goed, behalve met dit grote bestand. Wat zou ik kunnen aanpassen in Mairlist of op de server?

Vriendelijk bedankt!

Ben

Hallo Ben, dit lijkt geen mAirlist-fout te zijn, maar heeft invloed op het algemene bestandssysteem van de Windows-server.

Een Google-zoekopdracht levert bijvoorbeeld veel hits op

Hallo STefan,

Ik ben er achter. Als ik het grote bestand op de C-schijf zet van de server gaat het goed.
Als ik het bestand op de gedeelde 1 TB netwetwerkschijf zet dan gaat het fout. Het bestand is dan te groot om in te laden/lezen.

Ik gebruik dus de C schijf dus voor de grotere bestanden en de reguliere muziekbestanden benader ik via de 1 TB netwerkschijf.

Alles hangt trouwens al geruime tijd erg stabiel in de cloud op een windows 2019 server omgeving.

Je kunt eens kijken hoe je netwerkschijf geformatteerd is. Met NTFS of vergelijkbare format van linux zit je goed. Met Fat32 kun je een bestand van maximaal 4GB opslaan. Als iSCSI gebruikt op een NAS kun je ook NTFS formateren. Kijk nog even naar deze link. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/what-is-the-maximum-file-size-fat-fat32-ntfs-file/1663db6b-490e-4021-9e36-f7a6976ac0c0