Streamen

Hallo Allemaal
Heb de advanced versie aangeschaft, alle muziek erin, etc etc. Nu wil ik gaan streamen (zenden) buma en al dat spul is geregeld. Iemand tips of suggesties welk “ stream provider” het beste is? Tips over het item streamen zijn altijd welkom. Gr

Ik heb mijn stream al vele jaren tot volle tevredenheid lopen bij:

https://telco.eu/audiostreaming

Hallo Adriaan,
Sorry voor mijn late reactie. Er staan verschillende op incl buma stemra Maar welke gebruik jij? Welke shoutcast/icecast?
Gr Jos

Ik gebruik een ShoutCast stream:

Type pakket: Audiostreaming
Platform: Shoutcast 2.* [Mediacp]
Aanbieding: 50 slots 192 kbps

audiostream 50x 192 kbps
onbeperkt dataverkeer
netwerk 1|
|Control Panel:|Control Panel

  • wachtwoorden aanpassen
  • GEEN DJ accounts
  • zien waar geluisterd wordt|
1 Like

Hallo Adriaan
Heb wat gegoogeld…en ik denk dat ik jouw tip ga opvolgen. Het instellen van zoiets is vaak best wel een gedoe.(bij mij althans). Gaat het instellen bij Mairlist gemakkelijk? Zit er bij dit pakket een player voor op mijn website?

Nog een heel andere vraag: Heb jij ervaring met het uitzenden/streamen op een internet radio? Waar ik dat moet aanvragen en regelen etc.
Alvast bedankt voor je tijd Adriaan

Hoi @Josradio Als je een stream besteld bij een streamprovider, bijvoorbeeld bij de al eerder genoemde Telco, ontvang je gegevens over deze stream. Gegevens zoals ip-adres en wachtwoord e.d. Deze gegevens voer je in in de mAirList Encoder. Beschrijvingen hoe dit te doen staan volop op dit forum. Dit is niet heel ingewikkeld en de streamprovider zal je ook helpen indien gevraagd.

Bij dit pakket zit geen webplayer voor op je website. Deze players zijn op internet volop te vinden.

Vergeet niet om BUMA en Sena rechten goed te regelen.

Succes!

1 Like

Bedankt voor je reactie. Buma en Sena zijn in het pakket wat ik wil inbegrepen. Nog tips over welke player in kan nemen. Het oog wil ook wat ……
Gr jos