Soccet Error #10061 na overschakelen van demo naar proefversie

Hallo iedereen, ik heb een tijdje in demo-modus gewerkt en hierin database, stream, playlists en dergelijke opgezet. Nu heb ik net een trial licentie geactiveerd maar nu blijkt dat ik opnieuw moet connecteren met de database. Allemaal goed en wel, ik geef alle gegevens in maar nu krijg ik telkens de melding “Socket Error #10061 connection refused”. Weet iemand wat het probleem hier zou kunnen zijn?

Gebruikt u een lokale mAirlist-database of een netwerkdatabase (postgresql enz.?)

Waar wordt uw database opgeslagen?

(via google translator)

2 Likes

Dag Stefan, ik gebruik een netwerkdatabase, namelijk de Microsoft SQL Server.
Mijn database wordt lokaal op mijn harde schijf opgeslagen.

Hallo Mathias,

heb ik goed begrepen dat u uw MySQL-server op dezelfde computer als mAirlist hebt geïnstalleerd?

Uiteraard kan mAirlist geen contact opnemen met de database.

Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld dat de server helemaal niet actief is (bijvoorbeeld omdat deze niet geactiveerd was toen Windows startte) of dat je een pad hebt gewijzigd.

In het tweede geval kan het helpen om de server opnieuw te configureren.

  1. Zoek in het Startmenu naar “mysql”. Onder de resultaten zou u de “MySQL Installer - Community” moeten zien.

  2. Het MySQL Installer-venster zal verschijnen zoals hieronder getoond. Zoek “MySQL Server” onder Product en klik op de link “Opnieuw configureren”.

  3. Het MySQL-installatieprogramma verschijnt (dezelfde die u voor de eerste MySQL Server-installatie hebt gebruikt). Doorloop alle stappen.

  4. Nadat het MySQL-installatieprogramma is voltooid, start u de MYSQL-service opnieuw.

Maar tot slot nog een vraag: heb je echt een MySQL-server nodig die alles ingewikkeld maakt? Als u uw database op dezelfde computer heeft waarop mAirlist draait en u geen andere computers met mAilrist in het netwerk gebruikt die tegelijkertijd toegang moeten hebben tot de database, zou de “LocalDB” volledig voldoende zijn, veel gemakkelijker om installeer direct in mAirlist en toch betrouwbaar.

Citaat: "Lokale database: Alle gegevens worden opgeslagen in een enkel * .mldb-bestand op uw lokale harde schijf, met behulp van een “embedded” SQL-database genaamd SQLite. De installatie is heel eenvoudig omdat SQLite is ingebouwd in mAirList en u hebt geen Als u zich zorgen maakt over een SQL-serverinstallatie, werkt SQLite echter niet goed via een netwerk, dus dit type installatie wordt alleen aanbevolen als u mAirList op een enkele, zelfstandige computer gebruikt.

(via google translator)

Dag Stefan,

Bedankt voor de tips, ik probeer deze morgen eens uit. Het bizarre aan de hele zaak is dat deze eerst wel werkte en na het activeren van de proeflicentie niet meer.

Een echte MySQL-server is wel nodig in ons geval. We gaan werken met 1 vaste non-stop-pc en dan meerdere andere pc’s op verplaatsing die contact moeten maken met de database. Een netwerk is dus inderdaad wel essentieel.

Dat betekent dat de MySQL-server eerder werkte, daarna installeerde en activeerde u mAirlist en had u geen toegang meer tot de server (zelfs niet buiten mAirlist)?

Helaas moet ik het nog een keer nauwkeuriger vragen:

  • Je hebt de “Professional Version” geactiveerd als testversie (omdat alleen daarmee een SQL-verbinding mogelijk is, omdat de Advanced Server geen SQL-verbinding kan gebruiken als dit overzicht klopt)?
  • Wanneer en waar komt de foutmelding
  • Hoe heb je de database met mAirlist verbonden?

Het is een beetje moeilijk te begrijpen van een afstand. Misschien kun je ook een paar screenshots maken?