Slepen van jingles in mapstructuur naar players in de cartwall gaat moeizaam

Hoi allemaal,
Ik heb last van een vreemd euvel in mAirlist 6.3.12. In heb mijn jingles keurig ingedeeld in diverse tabs in de cartwall. De jingles in de cartwalls starten prima met de 16 knopstarters op mijn D&R Airlite. Ik heb aan de rechterkant in mAirlist ook de mapstructuur open staan zodat ik sommige jingles kan vervangen in mijn cartwalls. Echter, als ik die jingles selecteer in de mapstructuur en daarvandaan sleep naar een van de 16 players schiet mAirlist/Windows in de stress en blijft het rondje (zandloper) draaien om vervolgens niets te doen. Dat duurt wel 10 seconden. Het lukt vaak na 3 of 4 keer proberen en dan is de jingle opeens heel snel vervangen. Het lijkt mij geen geheugenprobleem want dat is er genoeg. Wie weet waar die vertraging steeds door ontstaat? En wat kan ik doen om het op te lossen?

ik zie sinds september nog geen antwoord staan. waar heb je de jingles opgeslagen staan? op de pc of ergens in het netwerk? ik heb dat bv als ik in mijn “archieven” op de NAS duik voor een verzoekje die ik daar opgeslagen heb, dan duurt het soms even voor die opgestart is.

Hoi Roland, bedankt voor je reactie. Nee, blijkbaar loopt niemand hier tegenaan. Bij mij is niets veranderd; nog steeds hetzelfde probleem. De jingles staan op de D-schijf van dezelfde PC als waar mAirlist op staat. Het afspelen van de jingles vanuit de players gaat goed, maar als ik een van die jingles wil vervangen door een andere jingle en vanuit de Verkenner deze naar een Jingle Player sleep gaat het vaak eerst 2 of 3 x fout en blijft mAirlist wel 10 tot 20 seconden malen waarna er niets gebeurt. En dan bij een vierde poging staat de jingle er opeens wel binnen een seconde. PC heeft 16GB intern en de harde schijf is nog niet eens halfvol.

Hallo André, ik heb een vrijwel identieke set-up met mAirList versie 6.3.24. De audio-bestanden staan op een NAS. Ik heb het zojuist even getest en slepen van een jingle uit de database naar de cartwall jingle player gaat uitstekend, binnen 1 tot 2 seconden geladen.

Wat bedoel je met ‘uit de database’? Zowel vanuit de mapstructuur in mAirlist als vanuit de Verkenner heb ik dit probleem. In het begin had ik nog geen last hiervan, maar misschien heb ik daarna te veel tabs erbij gemaakt, nu totaal 7. Ik zit er over te denken om de bestanden van de tabs te verplaatsen en dan nieuwe aan te maken. Wellicht op een andere lokatie opslaan. Is wel een klusje om alles weer toe te voegen, maar dit is irritant.

Ik heb alle jingle bestanden staan in de mAirList database. Ook als ik een jingle bestand vanuit de verkenner sleep naar de cartwall werkt dit zonder vertraging. Het aantal tabbladen lijkt me géén oorzaak van dit issue.

Heb net als Adriaan laatste versie 6.3 en bestanden op nas , op de pc loopt een sync met schijf H: laden gaat instant.
Heb wel eens verzoekjes die ik niet heb die download ik dan en sleep ze in de playlist en dat duurt stuk langer seconde of 5 a 6. Jingles staan net als bij Adriaan in de database en laden ook zonder tijd verlies. Denk dat jou probleem vooral te danken is omdat je het uit de Windows tree haalt.