Ik heb een sjabloon aangemaakt voor een uur waarin ik de nieuwste songs wil laten opnemen in de playlist. Ik heb hiervoor in het sjabloon het uur gevuld met Most Recently Added Items in de veronderstelling dat mAirlist dan b.v. de 15 meest recente nummers in de playlist zet. Maar de playlist bevat slechts 2 nummers uit die map die steeds worden herhaald in het uur. Hoe krijg ik het voor elkaar dat mAirlist wel 15 verschillende songs pakt uit de map? Of moet ik dan toch Willekeurig Item uit Map gebruiken? Maar dan selecteert mAirlist niet de 15 meest recente songs. Ik heb ook al wat zitten experimenteren in de Mini Player om niet dezelfde tracks binnen 1 of 2 uur laten spelen, maar dat werkt ook niet. Wie kan mij helpen?
Goedemiddag @andre_wit,
De meest logische en eenvoudigste invulling van jouw behoefte is het aanmaken van een fysieke en Virtuele Map, welke je bijvoorbeeld “Nieuwe nummers” noemt. Hierin plaats je de allernieuwste nummers welke je toevoegt aan de mAirList database.
Vervolgens maak je een uursjabloon met regels welke enkel en alleen verwijzen naar deze Virtuele Map (steeds dezelfde regel). Gegarandeerd dat mAirList dan alleen nummers selecteert uit deze map. Zodra je weer (15) nieuwe nummers hebt, verplaats je de huidige nummers uit de Virtuele Map (bijvoorbeeld naar de bestaande map “Hits”) en voeg je de nieuwe nummers weer toe aan de virtuele map “Nieuwe nummers”. Je hoeft niet eens het echte fysieke bestand te verplaatsen, je kunt dit allemaal virtueel regelen.
Ik heb 2 virtuele mappen Nieuw & Secondary Currents waar ik muziek uit haal voor dat uur. Fysiek staan de bestanden in een map 2025 en blijven daar. Dat lijkt op wat jij zegt. Verplaatsen doe ik geregeld naar andere virtuele mappen en dat gaat goed. In het Playlist sjabloon gebruikt ik als items Most Recently Added Item uit 1 van die 2 virtuele mappen. Maar dan kiest ie dus niet 15 verschillende songs. Zie ik dan iets ove rhet hoofd?
(Disclaimer: ik gebruik mAirList versie 6)
Goedenavond @andre_wit, ik ga ervan uit - zie bovenstaand screenshot - dat je in de kolom map/item/blok de virtuele map “Nieuw” of “Secondary Currents” selecteert. In de kolom soort selecteer je dan “willkeurig item uit map”. Als je het zo instelt en in de genoemde virtuele mappen staan - enkel - je recent toegevoegde songs, dan moet het goed gaan. Net getest en werkt uitstekend.
Waar je bestanden fysiek staan, maakt inderdaad niets uit.
Dank, ja er is dus geen andere optie dan Willekeurig Item uit Map te gebruiken. In mijn Secondary Currents staan echter wel 50 nummers. Dan pakt ie daar wat uit, maar niet de 15 meest recente. Ik moet de map dan dus limiteren tot hooguit 15 nummers. Ik vraag mij dan wel af waarvoor de optie Most Recently Added Items kan worden gebruikt. Die leek hiervoor toch te zijn gemaakt.