Silence error while tracks are still in the list

Hello,

I’m trying to implement a way to program multiple scenario in the scheduler. I have been working with mAirlist for non stop programming several years but it did not yet work with multiple scenario’s.
What is the best practice with programming multiple scenario’s

The idea is the following:

  1. Check if there is a day07.mp3 and if so play it
  2. Check if there is a defined stream and if so play it
  3. Play the tracks defined in block x.

Since tracks are repeated often with an hourly generated playlist, I want to generate a playlist once per week.

My example:

This results in:

But if a jock does not upload his file, mAirlist show a silence error, even if the other tracks are in the list as wel.

What is the solution for this? Thanks in advance

Does anyone have an idea? I don’t think I am the first person looking for this solution but I was not able to find it on the forum. Should I try the German forum of Dutch forum instead. I saw more response the last day.

Hi John,
Er zijn veel manieren waarop dit mis of goed kan gaan. Ik zie in 1 van jouw screenshots dat je ‘maar’ 1 blok hebt maar die heeft wel als nummer blok 8. Mairlist is een supertool die veel mogelijkheden heeft. Ik zal je laten zien hoe ik het gedaan heb. Misschien heb je daar iets aan.

  1. Maak een uur template alleen voor je shows. Voor non-stop maak je andere. Ik gebruik daarvoor 2 blokken. Zie hieronder.

  2. Daarna maak ik voor iedere show een virtuele folder aan met daaronder een archive folder waar de oude shows van die DJ in komen.
    image

  3. Voor iedere show maak ik een ‘Music Template’ aan. En vul de 2 blokken. Blok 1 gaat naar de virtule folder en blok 2 vul ik met muziek. Gaat er iets mis met de show, dan heb ik nog muziek…


Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht je nog vragen hebben dan wil ik die altijd beantwoorden.
Nog 1 ding. Een soort gouden regel die ik voor mijzelf hanteer en voor de DJ’s. Upload op een vast tijdstip, bijvoorbeeld donderdag voor 18:00 uur moet de show binnen zijn. Zoniet dan herhaal ik iets. Het is de verantwoordelijkheid van de DJ om OPTIJD te uploaden en het is jouw verantwoordlijkheid om ervoor te zorgen dat de show ook goed geprogrammeerd is. Controle na het programmeren is daarin belangrijk. Ik hoop dat het je lukt. Pidi

Goedemorgen PIDI,

Dank je wel voor jouw reactie. Het aantal blokken moet inderdaad nog opgeschoond worden. Er zullen meerdere blokken gemaakt worden om binnen het format alle wisselingen te voldoen.

Bij de wijze zoals jij werkt heb ik nog steeds het “silcence” probleem als het opgenomen programma ontbreekt, maar je hebt me wel op gang geholpen.

Indien ik namelijk een blok maak met daarin (op basis van de uur beperkingen via de tab plannen van de track) een door een dj gemaakt uurprogramma en die gebruik als Music Blok, gevolgd door een Music Blok met de non stop als alternatief loopt bij afwezigheid van de het programma door naar de non stop. Het is geweldig dat het op deze manier wel lukt.

Wat nog niet lukt is om de stream erin te zetten. Bij het genereren van de playlist wordt deze niet meegenomen als de stream op het moment van genereren niet in gebruik is, zo lijkt het. (Daar duik ik nog verder in, maar mocht je dit herkennen dan hoor ik dat graag).

Dat van die oude shows bij afwezigheid is zeker een idee. Ga ik bespreken hier. Dank.

Jouw gouden regel kan ik hier niet toepassen. Er zijn een aantal jocks die op het laatste moment de show uploaden om te zorgen dat er nog actualiteiten of weer in zit of omdat ze dan pas beschikbaar zijn. Maar gelukkig levert dat tot op heden geen problemen op. (Nu werken we hiervoor met SAM).

Al met al heel erg bedankt. Het is nog niet compleet opgelost, maar ik ben heeeeeel vrolijk deze ochtend!

Ik heb zojuist een test gedaan door de show weg te halen en Mairlist gaat daarna gewoon verder met block 2 en doordat die staat op “Use exact order, repeat if necessary” wordt het uur opgevuld met muziek zoals aangegeven in block 2.

Volgens mij, maar ik kan het fout hebben, als je een stream programmeert voor bijvoorbeeld een uur dan wordt er ook een uur gereserveerd voor die stream. Stream je niet, dan hoor je inderdaad een uur niets. Maar misschien kan iemand anders je daarmee helpen. Dat los je ook niet op met een tweede block omdat je met die reservering van een uur zit voor die stream.

Ik merkte dat het op het laatste moment aanleveren inderdaad voor mij niet werkte. Was altijd gedoe mee. Ik weet niet welke versie je hebt van mAirlist, maar mocht autoimporter voor de database werken dan kun je inderdaad op het laatste moment nog een import doen. Indien je altijd dezelfde naam gebruikt voor een show dan kun je het volgende nog aanpassen in de playback van het database object. Heel veel succes.

Top tips weer PIDI, dank je. (Ik heb de professional variant 6.3). Ik krijg bij de autoimporter alleen een foutmelding: 19-1-2023 08:34:15: E:\Import map\Nieuws\nieuwsnieuws.mp3: error: Invalid storage. Ik heb de e:\import map toegevoegd tot de storage maar dat helpt niet. Daar moet ik nog even induiken.

Mij is overigens niet duidelijk wanneer ik fill with music en wanneer ik music block zou gebruiken. Ik gebruik eigenlijk altijd het music block. Weet jij zo wat het verschil is? (De handleidingen die ik gevonden heb van mAirlist zijn allemaal pre-schedule tijdperk).

Voor de stream heb ik mogelijk een alternatief buiten mAirlist, alhoewel het mooi was geweest als het binnen mAirlist mogelijk was geweest. Maar die oplossing moet ik nog gaan testen.

Nogmaals dank je wel!

Let your remote presenters record voicetracks instead of complete shows and your ‘issue’ is solved.
When the presenter forgets to record voicetracks, there will be nonstop music.
Why make it more difficult than it should be?

Yeah, if your car isn’t working like expected just take the bus… :face_with_raised_eyebrow:

2 Likes