Schedule specific tracks, or not?

Hallo allen!
Stel ik heb een map met muziek bijvoorbeeld “90’s”. ik wil de muziek planner echter niet alle tracks laten meeplannen. Is er een standaard functie om aan te geven of een track ingeplant mag worden? Of moet ik dan een attribuut aanmaken met 'Planbaar ja/nee"?

Hallo mAirlist freunde!
Angenommen, ich habe einen folder mit Musik, zum Beispiel “90’s”. Ich möchte aber nicht, dass der scheduler alle Tracks gebraucht zum plannen. Gibt es eine Standardfunktion, um anzuzeigen, ob eine track gebracht darf worden? Oder muss ich ein Attribut mit ‘schedule ja/nein’ anlegen?

[Google :netherlands: ]

Hallo Marc,

Je kunt het doen met een attribuut (standaard attribuut, vanwege het filter!) En dan een filter instellen, of je kunt de virtuele mappen gebruiken.
Ik denk dat met de attributen omslachtig is in het database-onderhoud, als een titel uit de planning moet worden verwijderd of toegevoegd.

Bij mij ziet het er zo uit:

  • Muziek
    • 1980s
      • 1980s (Main)
    • 1990s
      • 1990s (Main)
    • 2000s
      • 2000s (Main)

(etc)

Main = Rotatie (scheduler)

In het dagelijkse programma heeft de muzieksjabloon alleen toegang tot de map “Main”.
Bij een uitzending rond de jaren 90 komt de selectie uit “1990s” (plus subfolder).

Nog een idee: U maakt een submap “Scheduling” aan en sorteert daar alle titels die gepland moeten worden. Je gebruikt de kopieerfunctie (CTRL + drag&drop). Dit betekent dat de titel in beide mappen tegelijkertijd beschikbaar en planbaar is.

Goedemorgen Uli,

Ik heb het nu ook net als jouw ingericht, 80’s met submap “Core” en submap “Rest”.

  • Muziek
    • 1980s
      • 1980s (CORE)
      • 1980s (REST)
        Ik dacht dat alles naar 1 map zetten en attributen handiger zou zijn voor het beheer en de database. Vandaar mijn vraag.
        Een special schedule map is ook een idee. Dank voor het meedenken. dan laat ik het nu in de 'Core" map zitten

Guten Morgen Uli,

Ich habe es jetzt genauso eingerichtet wie du, 80er mit Unterordner “Core” und subfolder “Rest”.

  • Muziek
    • 1980s
      • 1980s (CORE)
      • 1980s (REST)

Ich dachte, alles in 1 folder und Attribute zu gebrauchen, wäre für die Datenbank bequemer. Daher meine Frage.
Eine spezielle schedule folder ist auch eine Idee. Danke fürs Mitdenken. Ich lasse es jetzt im ‘Core’-Ordner

Vanuit het perspectief van de Mini-Scheduler:
Als ik een hoofdmap “1980s” heb, doorzoekt deze alle titels, selecteert welke en zegt dan “sorry, filter past niet” (does not match). :slightly_frowning_face:
Dit doet hij totdat er een passende titel is gevonden.

In het geval van een submap “Scheduling” wordt alleen de selectie die u in deze map hebt gemaakt zonder filter doorzocht en gepland.

Stel je nu voor dat jij de stagiair bent in het grote muziekarchief van de radiozender… :upside_down_face:

Nog een idee: onder het tabblad “Planning” in de bestandseigenschappen kunt u de tijden opgeven waarop het bestand niet mag worden gepland.

Als u ze allemaal op rood zet / vergrendelt, plant mAirlist de bestanden niet in de rotatie.

Tip: U kunt de hele week markeren door één keer te klikken tussen de dagen en uren in de linkerbovenhoek.

Nog een idee: Selecteer het veld “Niet meer plannen na”. mAirlist toont daar automatisch de huidige datum - vink het vakje aan en het nummer wordt niet langer gepland in de mini-scheduler …

Let op: via google vertaler kan de etikettering anders zijn!
Bildschirmfoto 2021-08-11 um 11.50.15

Hahaha goed punt Uli! :slight_smile:

Hahaha guter Punkt Uli! :slight_smile:

Hallo Stefan,

Dat is inderdaad ook een optie! Niet meer “plannen na” is dan de snelte manier denk ik.
Iets om over na te denken dus!

Dank voor het meedenken.

Hallo Stefan,

Das ist in auch eine gute Option! Kein “Planen danach” ist der schnellste Möglichkeit, denke ich.
Also etwas zum Nachdenken!

Danke fürs Mitdenken.

1 Like

Dit is geen goed idee, want als je deze instellingen ongedaan wilt maken, heb je geen zoekfilter om deze titels later terug te vinden.
Dat soort dingen bezorgt je jaren later nog steeds problemen in het muziekarchief en de planning. Ik schrijf dit vanuit mijn eigen pijnlijke ervaring.

Ik had een paar jaar geleden ook het idee, maar Torben zette me er snel van af. Daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor en nu werk ik voor hem.
Zo is het leven.

Ik zal graag de link naar de draad voor je vinden, als je geïnteresseerd bent.

Dan heeft je mAirList een Nederlandse configuratie nodig! :smiley:

Ik kan heel snel schakelen:

MIM for nl

“Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie Ihren mAirList-Berater”
(Nee, een grapje: dit is een volledig legale en vooral snelle truc als je screenshots wilt maken in de taal van de persoon die advies zoekt.)