Goedemiddag allemaal,
Sinds kort ben ik gestart met MAIrlist en allereerst: wat een fijne en stabiele automatisering is dit! ![]()
Ik ben erg enthousiast, maar loop tegen een paar dingen aan waar ik ondanks het lezen van de handleiding en het forum nog niet helemaal uitkom.
Wat ik graag wil bereiken:
Mijn database is gevuld met verschillende categorieën muziek, zoals:
-
Populaire muziek
-
80’s
-
90’s
-
Rock
-
Jingles
-
etc.
Ik wil graag een rotatie maken die dagelijks (of op specifieke dagen) automatisch wordt afgespeeld, bijvoorbeeld in deze volgorde:
-
Populaire muziek
-
80’s
-
Jingle
-
Populaire muziek
-
Rock
-
Jingle
-
enzovoort…
Dit is uiteraard slechts een voorbeeld, maar het idee is een vaste, terugkerende structuur binnen de playlist.
Volgens de handleiding zou dit mogelijk moeten zijn via de sjabloonbewerker. Daar maak ik dan een rotatie aan, sla deze op en genereer vervolgens een playlist. Tot zover denk ik dat ik het goed begrijp alleen krijg ik dit in de praktijk niet helemaal goed werkend.
Daarna maak ik een event aan, bijvoorbeeld ingesteld op elke xx:55 minuten, zodat de playlist wordt ingeladen en afgespeeld. Dat lijkt in eerste instantie te werken, maar na een aantal nummers raakt de player leeg en wordt de playlist zelfs volledig verwijderd.
Mijn vragen:
-
Maak ik ergens een denkfout in de opzet van de rotatie?
-
Moet ik het event anders instellen?
-
Zie ik mogelijk een belangrijke stap over het hoofd?
Ik hoor graag hoe jullie dit aanpakken of waar ik het beste kan zoeken naar de oplossing. Alvast hartelijk dank voor het meedenken! ![]()