Regio nieuws en activiteiten kalender

Hoi,

Ik zou een beetje advies nodig hebben hoe ik dit best plan en de opzet ervoor maak.

Regio nieuws is er elk uur van 06.30 tot 17.30 op het half uur.
Ik heb een tune en een effect.
Bedoeling is start tune, verwelkoming effect bericht effect bericht effect bericht effect eindbericht en dan eindtune.
De berichten moeten uit bepaalde mappen gehaald worden.

Voor de activiteitenkalender komt dit op bepaalde uren langs rond xx.45.
Opzet is het zelfde als regio nieuws.

Ik lees graag jullie input / advies.

Bjorn van Zundert

Hallo Bjorn, als je je verdiept in de artikelen op de website van mAirList, de WIKI’s en het handboek tot en met versie 3 (!), dan is de conclusie dat je het gewenste resultaat op meerdere manieren kan bereiken.

Het gaat te ver om alle mogelijke manieren hier in detail te beschrijven. Bovendien vergt het enige Trial & Error (testen) voordat de oplossing helemaal kloppend is. De meest logische manier lijkt mij om dit gewoon in je Hour Template op te nemen. Hierbij zijn de tune en het effect een Specific Item (op basis van hun unieke ID) en komen de berichten uit een voorgedefinieerde map (of meerdere).

Het lijkt me ook mogelijk de wens te realiseren door middel van een Event of door middel van een Container. Lees de artikelen op de website en in dit forum en dan moet 1 van de opties toch lukken,lijkt mij.