Reclame voor het nieuws en na het nieuws

Goede avond allen,

Ik zag dat je via de Mairlist DB een playlist planner kan maken,
dat elke uur automatisch (reclame voor het nieuws) (nieuws) (reclame na het nieuws)
in kan laten laden. Hoe zit dat? krijg dat maar niet voor elkaar!

alvast bedankt

Beste @Robertvdberg, ik denk dat je het inplannen van reclame commercials (in mAirList wordt dit Advertising Scheduling genoemd) het beste kunt realiseren met de functie Advertising Scheduling.

mAirListDB includes a simple ad scheduling function that allows you to set up scheduled playback of spots according to a configurable day/hour/block grid. The number of available blocks per hour is technically unlimited. Again, you can choose to import logs from 3rd party software (e.g. uki.system) instead of using the internal scheduler, or combine internal and external scheduling.

Ik gebruik deze module zelf niet. Hij heet volgens mij “Basic Ad Scheduling” en is in alle versies van mAirList beschikbaar, behalve in de Standard versie: mAirList Radio Automation | mAirList Radio Automation .

In de database app kun je onder advertising settings blokken aanmaken.
Mocht je voor en na het nieuws reclame willen, dan zul je hier 2 blokken voor moeten aanmaken.
Vervolgens plaats je in je hour template 2x een advertising (1x voor en 1x na het nieuws). Als je dan de settings van dat item opent kun je kiezen welk blok moet worden ingepland.
Je kunt zo dus kiezen om bv blok 1 voor je nieuws in te plannen en blok 2 na het nieuws.