Problemen, afgespeelde nummers + kleuren in playlist Instellingen staan goed

Hallo,

Ik ervaar 2 problemen met mairlist.

1:

Wat betreft het automatisch verplaatsen van afgespeelde nummers naar de prullenbak.

Alle instellingen staan hiervoor goed, maar de nummers komen i.p.v. in de prullenbak, onderaan in de afspeellijst te staan.

De wijziging komt op 1 of andere manier niet goed door…

2:

Ook heb ik problemen met de kleurlinten. Ik heb ingesteld dat ik in de playlist alleen het kleurbalkje vooraan zichtbaar wil hebben en niet het hele nummer; titel en artiest volledig gekleurd.

Het lijkt wel alsof mairlist gewijzigde instellingen niet wil opslaan.

Wat betreft de kleurlinten onthoud mairlist alleen de instelling bij de huidige sessie. Na het afsluiten en opnieuw openen van het programma is het weer mis…

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of wat de oplossing voor dit probleem / bug is?

Ik zie een reactie graag tegemoet, zodat deze problemen bij mij een keer verholpen zijn.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Je geeft aan dat mAirlist de wijzigingen alleen onthoud in de huidige sessie. Na het herstarten van het programma stond alles weer zoals voorheen?

Maak je de wijzigingen in het configuratiescherm welke je opent vanuit de normale software? Dit kan de oorzaak zijn

Als je in het startmenu kijkt staat er bij mAirlist een aparte configuratie app. Open deze en zorg dat de playout app van mAirlist volledig is afgesloten op de pc.
Nu heb je alleen de configuratie app open en zullen de instellingen die je hebt gewijzigd worden opgeslagen.
Zodra je dan mAirlist opent zullen de wijzigingen wel blijven bestaan.

Bedankt! Wat betreft de kleurlinten heeft dit geholpen.

Echter voor het verplaatsen van afgespeelde nummers naar de Prullenbak werkt dit niet.
Afgespeelde nummers komen nog steeds onderin de playlist, maar gaan niet automatisch naar de prullenbak. Hierdoor kan het voorkomen dat gespeelde nummers in de automatische modus nog een keer worden afgespeeld. Dit is niet wenselijk.

Goedendag @Jorn, mijn vermoeden is dat er een vinkje niet (goed) gezet is in de mAirList Configuration App. Mijn afgespeelde nummers verdwijnen namelijk wel rechtstreeks uit de playlist naar de prullenbak.

Ik heb zelf deze instellingen staan in mAirList versie 6 Engels:

2023-11-22_14-07-08

Hallo @Adriaan

Ik had het vinkje onderaan bij ‘herhaal modus’ aan staan.
Ik heb de instelling 1 op 1 gelijk gezet met die van jou en nu gaan mijn items automatisch naar de prullenmand na het afspelen! Bedankt voor de mederwerking…

Nu ben ik van mijn 2 problemen m.b.t. mAirlist af…