Playout skipping items

In november 2020 i posted that my playout is skipping items. It was never resolved. Today and last week it happend again. Why is this happening?

  1. the playlist is long enough
  2. After 06:37:43 ‘Lucas & Steve - Letters.mp3’ it just skipping the rest of the hour. I’ve checked this song and there’s nothing wrong with it.
  3. No ‘Skip in automation’
  4. No ‘Item marked as “overflow"’

Besides the above issues, what else can cause this behavior?

When looking in your list of errors there is a dummy - end of the hour at 6.37.43
The end of the hour can cause that the tracks aren’t played.
After the end of the hour, mairlist will wait for a fix timed item or an start of the hour.

Please check your end of the hour settings in the templates wich are used that hour. It seems the end of tbe hour is planned too early so the songs wich should be played after that time will be skipped.

It really seems like the dummy isn’t started at the right time to me

Hello RuVo,
Thank you for your reply. What is happening is that i have 4 blocks in my hour template. The playlist is at block #2 and after Luck & Steve the automation just skipping the rest of the playlist. So you see the ‘End of the Hour’ that is scheduled for 07:00:09 in the database playlist, but because everything is skipping the "End of the Hour’ is skipped at 06:37:43 (just like everything else).

I always can find the problems in mAirlist and solve them. Most of the time it is a human error (read Pidi error :slight_smile: ) and I can correct them. I almost think it is a hardware error or something. So @UliNobbe, I challenge you to dive into this so that this can be solved after almost 1 1/2 years. :slight_smile:

Maybe reinstall computer? I’m willing to really try almost anything

[OT]
Weten jullie allebei al dat je elkaar ook in het Nederlands kunt helpen? :wink:
(Google :netherlands:)
[/OT]

Ik hoop dat meer personen kunnen helpen als ik in het Engels schrijf. Bijvoorbeeld Duitse gebruikers. En jij natuurlijk. :smiley:

Thank you. :blush:
However, @RuVo80 is very experienced and speaks your language better than Google. :wink:

Ik zal na het weekend ook even rustig kijken wat ik kandoen. Helaas ben ik deze dagen drukmet werk.(lees avond/ nachtdiensten)

Neem je tijd. Ik probeer al vanaf vorig jaar een oplossing te vinden.
Ik heb inmiddels nog wel de powersave settings gewijzigd naar ‘High performance’ en ‘Turn off (ssd) hard disk after’ op 0 gezet. Dus daar zit geen powersave meer op.

Dat is sowieso slim.zorg ervoor dat harde schijven e.d. niet uitgeschakelt worden.
Zit er een beetje regelmaat in de frequentie dat het probleem zich voordoet? Of is het echt sporadisch?

@UliNobbe
Perhaps u can move this item to the dutch part of the forum? When we have found the solution I will let you know.

Nee er zit geen regelmaat in. Soms verzin ik weer iets zo van misschien dit of misschien dat…
Zo heb ik nu verzonnen dat het misschien komt doordat sommige geluidskaarten op sample rate 48000 stonden en andere op 44100. Heb alles nu dezelfde instelling gemaakt.
(na updates wil dat nog wel eens veranderen)
Dus dan kijk ik dat weer een tijdje aan.

Graag gedaan. :slightly_smiling_face:

Vooral lastig als er geen regelmaat n zit of als het met bepaalde items gebeurd. Bitrates zouden problemen kunnen geven, echter zou je zeggen dat mAirlist elk nummer dan hetzelfde zou behandelen.
even ter info een vraag. gebruik je 1 type bestand? (bv mo3 of wav) of een combinatie van?

Ik gebruik een combinatie van wav/mp3/flac. Sinds kort ben ik overgeschakeld op flac. Je zou zeggen dat mAirlist gemaakt is om met verschillende soorten bestanden om te moeten gaan.
Dan komt bij mij de vraag op ‘waarom stopt mAirlist dan opeens na uren goed te draaien?’. Werk jij met deze type bestanden en blijft dat normaal draaien?

mAirlist kan zeker goed functioneren met verschillende bestandtypes. Ik heb er bewust oor gekozen om 1 type te gebruiken. maar dat is puur omdat ik alle tracks van dezelfde kwaliteit wil en staat dus los van mairlist.

Staan je bestanden op een lokale schijf op bjivoorbeeld op een nas ofzo?

Dank voor je berichtje en het meedenken.
Ze staan op een lokale SSD harde schijf. In de computer heb ik er 2. Eentje voor OS/Software/Profiles en eentje voor Data zoals muziek etc.
Na het laatste incident heb ik powersettings in de powersave op ‘high performance’ gezet en ‘Turn off hard disk after’ Never gezet. Ik denk dat de schijf al niet in powersave ging omdat er natuurlijk iedere 3 items een beroep de schijf gedaan wordt. Maar je weet het nooit.
Zojuist nog een setting aangepast ‘USB selective suspend setting’ Disabled. Hier staan mijn geluidkaarten op…

Energie beheer van de schijf / pc kan zeker een rol spelen. Ook al zou je zeggen dat er elke keer 3 nummers worden geladen om de zoveel tijd. Dit gebeurd op de achtergrond.
Helaas ooit pijnlijk duidelijk geworden tijdens een live registratie van een theatershow haha.
Advies is om alle energie besparingen uit te zetten

Hou het even in de gaten, mocht het weer voorkomen dan horen we het wel hier.