Playlist regels hoger/groter maken

Hallo allemaal,
Vandaag heb ik 7.1.1 geinstalleerd met een trial licentie en ben bezig om alles naar wens in te richten.
Aangezien ik een 4k scherm gebruik en mijn ogen niet de jongste meer zijn probeer ik in de skin.ini het lettertype te vergroten, dat lukt op zich prima maar de regel zelf past zich niet aan.
Ik hoopte dat met het groter maken van het lettertype de rest ook groter zou worden zodat ik de hoesjes beter zie en het makkelijker lezen is.
Ben nu al een tijdje op het forum en in de wiki aan het neuzen maar hetgeen ik vind lost mijn probleem niet op.
Als er iemand een oplossing weet hoor ik het graag.

(Google vertaler):

goedemorgen, ik begrijp je probleem, want ik heb ook net een 4K-monitor gekocht.

Gebruik deze code om de rijhoogte te wijzigen (en wijzig het nummer naar behoefte) voor de skin.ini:

[Playlist0]
RowHeight=34

Gebruik deze code voor de skin.ini om de afstand binnen de regel omhoog en omlaag te wijzigen om de regelhoogte te wijzigen:

[Playlist0]
RowPadding=8

Alternatief in algemene Windows-instellingen:

U kunt voor elke app in de Windows-instellingen een afzonderlijke algehele schaal (vergroting) specificeren of de weergave in het algemeen vergroten.

Hierdoor lijken knoppen ook groter.

Klik met de rechtermuisknop:

Test welke instelling voor jou het beste werkt. Vanaf een bepaalde instelling lijken de knoppen en het schrift in mAirlist een beetje wazig. Tot 200 procent ziet het er voor mij nog goed uit op een 32-inch monitor in 4K…

1 Like

De beeldscherminstelling op een grotere schaal te zetten had ik geprobeerd, dit heeft echter invloed op alle programma’s en niet alles schaalt goed heb ik gemerkt. Dus de aanpassingen in de skin.ini ga ik vanavond proberen.
Dankjewel voor de duidelijke uitleg.

1 Like

Bericht aangepast:
Ik heb al een post gevonden van Torben:

Ga hier eerst nog even kijken of ik er zelf uit kom.

Toch nog een vraag, als ik playerFontSize groter maak dan 18 dan past het kader niet meer om de letter.

image

Hoe vergroot ik dat kader?

Verder heb ik in PFL de optie Ramp 1 t/m 3, ik zie er maar 1? Ramp1columnWidth of
Ramp1FontSize werken niet

Heb ook nog vragen over andere icoontjes in de playlist, hoe deze groter te maken.
En is er ergens uitleg over de andere zaken in de lay-out, zoals players, cartwall, browser en mix editor.
Als ik het geheel niet naar wens (leesbaar) krijg lijkt me aanschaf van mAirlist niet heel zinvol.
Dus hopelijk krijg ik wat meer inzicht voor het einde van de demo.