Playlist probleem

Hallo,

Iemand hier bekend met het invoegen van een externe stream vanaf een andere studio?
Wij gebruiken hiervoor de stream monitor van mairlist.
Dat werkt top maar we lopen tegen het probleem dat elk uur onze playlist automatisch een nieuwe genereerd.
Dus ook als de externe stream online is.
Op het hele uur begint dan automatisch de nieuwe playlist te spelen?

Iemand een oplossing?
Hoor het graag
Gr Robert.

Hallo Robert, op welke manier wordt elk uur automatisch een nieuwe playlist gegenereerd? Gebeurt dit door middel van een Event of gebruiken jullie de Mini Scheduler om playlists te genereren?

Indien correct geconfigureerd, vervaagt de Stream Monitor over de actieve afspeellijst zolang er een stream wordt gedetecteerd.

Zelfs als er een nieuwe afspeellijst wordt geladen en gestart, heeft de Stream Monitor voorrang en blijft mAirlist de stream afspelen.

Hallo Adriaan

Wij doen dit Via een event

Hallo Stefan.
De stream blijft ook spelen maar de non stop komt er doorheen als er een nieuw uur begint
Dus dan gaat de muziek door elkaar

Gr Robert

Hoe zien de streammonitorinstellingen eruit (screenshots)?

Maak uw IP-adres onherkenbaar!

[quote="Robert1973, post:1, topic:17621, full:true"]
Hallo,

Iemand hier bekend met het invoegen van een externe stream vanaf een andere studio?
Wij gebruiken hiervoor de stream monitor van mairlist.
Dat werkt top maar we lopen tegen het probleem dat elk uur onze playlist automatisch een nieuwe genereerd.
Dus ook als de externe stream online is.
Op het hele uur begint dan automatisch de nieuwe playlist te spelen?

Iemand een oplossing?
Hoor het graag
Gr Robert.
[/quote]


```Hallo Stefan,,In de stream monitor staat gewoon de url van de externe stream
Deze wordt gestreamd met een extern programma vanaf de externe studio.

Gr Robert

Hallo Stefan,

Er staat in de stream monitor gewoon een url van de externe stream
Deze wordt opgepakt vanaf een externe studio

Beste Robert,

Als ik de indruk heb gewekt dat ik het niet goed begreep, bied ik daarvoor mijn excuses aan.

Je kunt er zeker van zijn dat ik hier met een bepaalde reden vragen stel. Het gedrag van de door u beschreven “stream monitor” is in ieder geval niet normaal.

En als de stream stopt wanneer je de afspeellijst wijzigt, heb je blijkbaar iets verkeerd ingesteld.

De beste manier om daar achter te komen is door middel van screenshots.

Hallo Stefan.

Het gaat als volgt.
Non stop “event” playlist loopt.
Dan wordt er een externe stream ingevoegd middels wat acties.
Dat gaat allemaal ok.
Zal een screenshot posten.

Maar dan gebeurt er het volgende.
Als ik binnen 10 minuten bv de externe stream weer uitzet dan speelt de “event” playlist (Non Stop) netjes door.
Maar als ik op een heel uur kom wordt automatisch het nieuwe event (Nieuw uur) aangeroepen en speelt deze dus door de externe stream heen?

Heb al verschillende instellingen geprobeerd maar nog niet het juiste resultaat.

Ik stuur wat screen shots

1 Like

Screenshot Actie stream monitor off air

1 Like

Hierbij Screenshot actie wanneer offline

1 Like

Hopende dit enige duidelijkheid verschaft wat ik bedoel.
Ik denk zelf dat we een setting niet ok hebben

We horen het graag

1 Like

Hallo Robert,

Ik denk dat ik nu uw probleem en het gedrag van mAirList kan uitleggen.

De streammonitor wordt door de meeste gebruikers zo gebruikt dat een geactiveerde stream wordt herkend en vervolgens de lopende playlist IN DE ENCODER eenvoudigweg wordt weggevaagd en de stream voor de luisteraar wordt weergegeven.

Om dit te doen, moet de streammonitor als volgt naar de ingang met hoge prioriteit in de audio-instellingen worden geleid:

en dit vinkje kan in de encoder worden gezet:

Met deze instellingen zou een wijziging van de afspeellijst aan het einde van het uur geen effect hebben.

Op basis van je screenshots denk ik dat je kunt zien dat je de streammonitor alleen gebruikt als hulpmiddel om een ​​inkomende actieve stream te detecteren.

En ik vermoed dat de streammonitor gericht is op de geluidskaart of het kanaal waarop ook de automatisering wordt afgespeeld (?)

Volgens de screenshots is het als volgt opgezet:

Als er een stream wordt gedetecteerd,

  • via actie wordt een jingle ingevoegd
  • de stroom geĂŻntegreerd
  • een laatste jingle toegevoegd, die na het einde van de stream moet worden afgespeeld
  • vervaagd naar het volgende element

Het probleem met deze aanpak zou zijn dat de stream als een element in de huidige afspeellijst wordt ingevoegd en het actieve programma niet rechtstreeks op de encoder verbergt, terwijl de automatiseringsafspeellijst op de achtergrond blijft draaien.

Dit was het feit dat mij aanvankelijk in verwarring bracht, omdat ik het gedrag van mAirList niet kon begrijpen voordat ik naar de schermafbeeldingen keek.

Als de afspeellijst nu het einde van het uur bereikt met een vaste of flexibele vaste tijd, wordt de afspeellijst voor het volgende uur afgespeeld en wordt het element beëindigd - ongeacht of de stream nog wordt herkend.

Omdat de actie slechts één keer wordt uitgevoerd wanneer een stream is geactiveerd. De stream moet dan weer inactief zijn zodat mAirList de detectie reset en het gedrag herhaalt voor de acties die zijn ingevoerd in “Wanneer ON AIR”.

Overigens kunnen je instellingen naast de annulering aan het eind van het uur nog wel wat problemen opleveren:

Elke keer dat de stream even stopt en vervolgens weer wordt herkend,

  • de afspeellijst is geladen
  • er wordt een jingle ingevoegd
  • de stream is geĂŻntegreerd (tot de uurverandering)

Kunt u mij feedback geven of mijn aanname over uw instellingen juist is?

(met behulp van Google Translator)

Hallo Stefan

Ja dat klopt
Heb jou voorstel getest en dat werkt
Helaas alleen een probleem met aac formaat
Als ik bv mp3 gebruik gaat het wel goed
AAC wil op een of andere manier niet

Wij gebruiken daarom een omweg via breakaway die vervolgens weer naar mairlist streamt.

Dan werkt bovenstaande niet omdat er dan vertraging optreedt
Dus met de juiste constructie is het onmogelijk om aac te streamen. Is het bekend dat mairlist hier moeite mee heeft ?

Gr Robert

Ik schreef een paar dagen geleden een voorgestelde oplossing hiervoor:

Daarom vroeg ik eerder of deze aanpak al geprobeerd was :wink:

Ja alle settings op aac geprobeerd geen succes
Is totaal niet stabiel

Blijkbaar werkt het voor anderen. AAC wordt echter niet officieel ondersteund vanwege licentieredenen.

Is er een speciale reden waarom MP3 320kbs niet zomaar wordt gebruikt?

Wij denken dat aac een betere kwaliteit geeft dan mp3 ?
Wat is jullie ervaring en hoe doen andere stations dit? Mp3 of andere formaten (codecs)

Dit is een kwestie van geloof en ik wil geen religieuze oorlog beginnen, vooral niet met Pasen.

Technisch MOET AAC iets betere kwaliteit leveren, waar de signaalverwerking in BAO zeker van profiteert.

Persoonlijk denk ik niet dat veel luisteraars het verschil zouden merken, vooral niet bij niet-audiofiele hoofdtelefoons of apparaten.

Bovendien wordt met DAB+ de kwaliteit van de stream die de luisteraar bereikt aanzienlijk verminderd en zendt vrijwel geen enkele zender uit op 320 kbps.

Helaas kan BreakawayOne niet rechtstreeks of via een virtuele kabel in een server worden geĂŻntegreerd.

Daarom gebruik ik StereoTool, dat direct in de encoderuitgang van bijvoorbeeld mAirList kan worden geĂŻntegreerd, zodat de omweg via een stream voor geluidsverwerking niet eens nodig is. Het spelerssignaal gaat van de LINE-IN van de encoder of de spelers rechtstreeks in originele kwaliteit naar StereoTool, wordt zonder verlies verwerkt en vervolgens teruggestuurd naar de encoder, die het in de gewenste kwaliteit naar de streamingserver stuurt.

Ik stuur de stream vanaf de server direct als 320kbps stream naar de streamserver en van daaruit naar de luisteraar in 192kbps.

(Ik stuur je een PB met voorbeeldstreams waar je het resultaat kunt horen.)

2 Likes