Playlist hapert

Heren!

Iemand dit eens meegemaakt: De afspeellijst is ineens bizonder traag, bij track’s verschuiven bevriest mairlist bijna. Bij het laden van een volgend nummer gaat het ook mis…mAirlist staat stil tot zelfs naar de ramps, zo kan je niet werken! buffer aanpassingen helpt niet.

Iemand een idee? of herkent dit…

Hoi Freddy, de oorzaak van een dergelijke vertraging zit meestal niet in mAirList zelf, maar in het netwerk, de processing of de database.

Welke database gebruik je, de lokale DB of een SQL-netwerk database? En gebruik je iets van (externe-) processing?

1 Like

Ha Adriaan,

Ik gebruik de lokal database, heb idd een externe processing. Welke oplossing zou resultaat bieden?

Hi Freddy,
Ik probeer even met je mee te denken. Hier zijn wat tips (hoop ik)
-Kijk inderdaad even welke processen er actief zijn op je computer. Dit doe je door task Manager te openen. Bij processes kun je dan zien wat er “open” staat op je computer, hoeveel geheugen het gebruikt en ook CPU kracht.
-Mocht je bijvoorbeeld je muziek op een NAS of andere computer hebben gebruikt dan een 1Gbic switch en niet minder. Bij voorkeur kun je alles op je studio computer zetten en die alleen gebruiken voor mAirlist.
-Wat nog wel eens geheugen wil gebruiken is een browser. Kijk dit ook even na in je task manager. Hoeveel tabbladen heb je open staan. Ik wil zelf ook nog wel eens iets te lang open laten staan.
-Mocht je wat geld over hebben is een SSD disk misschien iets, maar zeker niet noodzakelijk om mAirlist te gebruiken.
-Misschien de database lokaal op je computer zetten.
-Rare tip, maar soms helpt het ook om na windows updates opnieuw de computer te laten opstarten.
Hoop dat je iets aan mijn tips hebt.
Groet,
Peter