Opgenomen programma start niet

Voor de tweede keer dat een vooraf opgenomen programma van 2 uur niet gestart wordt. De nieuwe playlist wordt geladen, het bestand staat klaar en op het moment dat de vorige track van de vorige playlist is afgelopen start het opgenomen programma niet. Er komt een kruis voor te staan en het wordt stil. Snel dezelfde file nogmaals in het venster gesleept en het start direct, zie screenshot.

Ik heb afgelopen week de nieuwe versie van mAirlist (7.1.6) laten installeren. Dit is samen met het op onverklaarbare wijze stoppen van de stream het tweede issue… Onbetrouwbaar en geeft een vervelend gevoel. Gelukkig was ik net thuis om in te grijpen, ik was er al bang voor. Iemand een idee?

Neem je het programma telkens op en sla je het op onder dezelfde naam? Staat ’ do not prebuffer’ dan aan voor het item?
Wat opvalt is dat de tijden van beide files niet gelijk zijn. Het lijkt daardoor alsof er toch iets is waardoor het bestand niet goed wordt ingeladen.
Voor een radiostation heb ik langere tijd diverse opgenomen shows ingepland welke vanuit thuis door de dj’s op een server werden geplaatst en doorgestuurd naar de studio. Ze hadden voor elke dag van de week een bestand en overschreven deze telkens. mAirlist pakte dit goed op en las telkens het bestand goed in.

Overschrijf jij het bestand ook, of is het een vast bestand wat altijd hetzelfde blijft?

1 Like

Hi. Ik neem iedere week een nieuw programma op met een nieuwe bestandsnaam (ander volgnummer). Lengte wisselt ook. Het valt niet mee om iets precies 2 uur lang te maken. Kan natuurlijk wel maar ik heb al een keer of 8 op deze manier opgenomen programma’s afgespeeld zonder problemen (in flac). Voor komende zondagavond heb ik een nieuw programma klaargezet. Dit keer speel ik af van de interne schijf van de mAirlist-pc en heb ik het formaat in .wav gelaten. Ik heb 't vinkje “niet prebufferen” aangevinkt. Ik wacht weer in spanning af.

O ja. Beide bestanden zijn wel gelijk hoor. De onderste die direct afspeelde draait al een aantal seconden en de teller rechts (2:01:28) geeft de resterende speeltijd aan.

Elke week voeg je het nieuwe bestand ook als een nieuw item toe in de database? of laat je het laatste bestand automatisch kiezen in een al bestand item van je database?

Nee, ik heb een eigen work-around bedacht. Ik speel het opgenomen programma (speelduur 2 uur) o.a. zondagavond om 8 uur uit. Ik maak de playlists van zondagavond 8 en 9 uur helemaal leeg want openingsjingles zijn al opgenomen. Dan sleep ik het bestand in de playlist van 8 uur en sla deze op. Daarna speelt mAirlist het bestand tot meestal iets na 10 uur en dan gaat de non-stop playlist weer verder. Dat is voor de eerste drie keer dat ik dat deed goed gegaan. Op dit moment speel ik maar twee verschillende programma’s zo af. Weinig werk en overzichtelijk. Ik kan me voorstellen dat het anders wordt als je dat met tientallen programma’s moet doen maar dat gaat niet gebeuren. Ik hoor graag m’n eigen muziek:).

Staat het item in de database of sleep je hem via explorer als los audiobestand in de playlist?

Wat mijn insteek was, is om het bestand zelf telkens te overschrijven en dan als database item in te laten plannen. als je dan ‘do not prebuffer’ aan hebt staan, wordt het programma vanzelf goed ingeladen en zal de speeltijd automatisch worden aangepast. Of je dit nu met 1 of 100 programma’s doet maakt niets uit. Het enige is dat je moet zorgen dat het bestand zelf wordt overschreven op het juiste moment. mAirlist doet dan de rest.

Als jouw programma op een vaste tijd wordt ingepland kun je hier een apart uursjabloon voor maken zodat je zelf niets hoeft aan te passen en in te laden.

Er bestaat volgens mij ook een optie om bv mAirlist automatisch het meest recente nummer in een map te laten kiezen, maar hier heb ik zelf nog niet mee gewerkt. Dit kan handig zijn als je al je opgenomen programma’s wilt bewaren. al neem ik aan dat je het programma eerst opneemt en dan pas in de mAirlist mappen op de pc plaatst?

Hi RuVo. Ik sleep het bestand vanuit Windows verkenner in de playlist en sla die playlist dan op. Ik blijf het handmatig doen want om dit als database-item te gaan doen levert me niet veel extra tijdswinst op denk ik. Misschien in de nabije toekomst…

Ik denk wel dat ik erachter ben wat er fout is gegaan. Ik vermoed dat ik het bestand vanuit verkenner heb gesleept en het bestand daarna heb verplaatst naar een andere locatie op m’n NAS waar alle andere opgenomen programma’s ook staan. Dan vind mAirlist natuurlijk niks meer. Domme fout, nooit aan gedacht, maar omdat het twee keer met hetzelfde programma fout ging en nu steeds goed gaat moet dat het zijn geweest. Het zou enorm helpen als mAirlist dan met een suggestieve foutmelding komt i.p.v. Bass-error of zo, dat zegt me niks. Opgelost wat mij betreft! Heel erg bedankt voor het meedenken!

Ja het verplaatsen van een bestand nadat hij in mairlist is geladen gaat inderdaad niet werken.

Maar als je een bestand in de database invoert en telkens dat bestand op de nas overschrijft met het nieuwe programmabestand? Aangezien je de bestanden toch kopieert naar een map waar de andere programma’s opstaan heb je toch een copy van de oude bestanden
Dan hoef je nooit meer iets in mAirlist in te laden en doet mAirlist dit helemaal zelf. Dit is echt minder werk dan telkens een bestand in een map opslaan, dan in mairlist slepen.
mAirlist kan zelf de timing voor je in de gaten houden per programma.

De suggestie klinkt op zich wel goed, maar dan moet ik de bestandsnaam steeds hetzelfde houden. En dat is-ie niet.

Dan kun je mAirlist ook automatisch het nieuwste bestand uit een bepaalde map laten inladen, dan kan elk bestand gewoon de oorspronkelijke naam behouden