Opgenomen programma automatisch herhalen op een later tijdstip

Eens per week op donderdagavond presenteer ik een programma van 2 uur. De opname van dit programma herhaal ik zondagavond vanaf 8 uur en maandagmiddag vanaf 4 uur. Het is me inmiddels gelukt om de playlist wijs te maken dat-ie automatisch de nieuwste opname selecteert, dus dat hoef ik niet meer handmatig te doen!

Het enige wat ik nog handmatig moet doen is het synchroniseren van de bestandslocatie in de Databank zodat mAirlist steeds het recentste programma ziet. Ik ben aan het zoeken geweest in de Event planner maar daar kan ik de optie hiervoor niet vinden. Iemand een tip?

Veel dank alvast!

Hi Menno,
Heb je al een gekeken naar Automatic File Containers?

  1. Plaats jouw opname in een folder op de HD
  2. Maak een Automatic File Container, je vind die onder New Item in de database.
  3. Verwijs naar jouw folder bij “File Selection>Source Folder”
  4. Sort key: Date modified
  5. Sort order: Descending
  6. Programmeer de Automatic File Container in je Music Template

Dit is 1 van mijn fav. opties in mAirlist DB.

1 Like

Dat klinkt ook goed, makkelijker zelfs denk ik. Hoef ik dan niet te synchroniseren, pakt de planner altijd het nieuwste bestand uit die map? PS, kan selectie ook op basis van de bestandsnaam waarin een volgnummer zit? Als ik bij een ouder bestand bijvoorbeeld de ID3 tag aanpas dan wordt dat bestand gezien als nieuwer.

Hi @PIDI , ik ben er mee bezig geweest. Ik heb jouw stappen opgevolgd. De container staat op zondagavond 13 oktober om 20 uur in de playlist. Ik heb de naam even gelaten voor wat-ie was, Automatic File Container. Zie plaatje:

En als ik dan de playlist genereer voor zondag 13 oktober om 20 uur dan wordt het programma keurig ingepland. Gaaf!

Nu is mijn volgende vraag, hoe krijg ik het voor elkaar dat mAirlist dat iedere week op zondagavond om 20 uur doet. Ik zie geen mogelijkheid om dit naar de uursjabloon te kopiëren, zie plaatje:
image

Als je me de laatste stap wilt uitleggen, graag! Dank!

Het is eigenlijk best simpel en heeft niets met de Automatic File Container te maken.

  1. Maak een uur template voor je show. Bij mij heet hij "DJ Show (2 blocks - 1 hour) vind ik handig voor het overzicht. hieronder een screenshot.
    Waarom 2 blocks? Mocht er om wat voor reden een show niet uitzenden of te kort zijn dan plan ik in het twee block hem automatisch vol met muziek. Het liefste heb ik topup songs wat geregeld wordt in de player, maar die kan dat niet dus los ik het zo op.

  2. In music templates maak je een uur template aan. Bij mij is dat de naam van de DJ. Daarin zet ik in block 1 een item dat verwijst naar het nummer van jouw Automatic File Container. Super en je bent bijna klaar. Zie screenshots below

Hieronder een screenshot als ik het item open. Je vult hier dus het nummer van je AFC in.

Hoe zat het ook alweer met block 2? Hierin plaats je dus virtual folders met muziek en jingles voor als er iets mis gaat. In mijn geval is het format House uit 2024 en UK House uit 2022. Voor jou is dat natuurlijk iets anders.

Zie screenshot. Veel succes. Laat maar weten of het gelukt is. Altijd fijn om te weten.

2 Likes

Dank voor je uitgebreide beschrijving Peter. Het ging niet helemaal lekker, maar dat lag aan mij ongetwijfeld. Ik blijf dit ingewikkelde materie vinden…

Ik heb nu het volgende gedaan: Op de uren waarop ik de herhaling plaats wil laten vinden heb ik de volgende sjabloon aangemaakt: (OABC is de verkorte programmanaam.)


De map waarnaar wordt verwezen is een map in mijn bibliotheek in de database waar elke week een nieuw programma aan wordt toegevoegd.

In de playlist heb ik de uren (zondag 20 uur en maandagmiddag 16 uur) leeggelaten en toch plant mAirlist daar het programma in! Enige twee nadelen van deze methode zijn: 1) Ik moet de betreffende map synchroniseren en 2) ik kan alleen kiezen voor het Most recently added item en het is veiliger om op bestandsnaam te gaan, die met het hoogste volgnummer, maar die optie zie ik niet.

  1. Hebt een underrun omdat je jouw item met jouw show geen “Estimatd duration” hebt gegeven.

2.1 Ik begrijp niet helemaal waarom je die uren wilt leeg laten als je daar een show wilt inplannen die je hebt opgenomen?
2.2 Je hoeft niets meer te importeren, Automatic File Container doet dat op de achtergrond. Jouw shows komen dus ook NIET in de database. Dat is mooi, want die wijzigen elke week. Ik geef de show de datum in de bestands naam op het filesystem mee en automatisch wordt de laatste show uitgezonden. Mooi toch?

Ik heb een estimated time van 2 uur ingevuld. Voor de werking maakt het niks uit, met een underrun werkt het ook. Nu staat het wel beter!

Omdat het niets uitmaakt of ik er wel of niet wat invul… Ik vind 't ook eigenaardig maar als ik de uursjabloon invul dan maakt het niet uit of ik wel of niet wat invul in de muzieksjabloon, programma wordt gepland in de playlist.

Dat zou mooi zijn, maar ik krijg alleen de optie om een map uit de database te selecteren, ik krijg het nergens voor elkaar om een map van m’n pc of NAS te selecteren:


Misschien is het wat onduidelijk omdat alle vensters op de screendump staan. Het komt er op neer dat ik alleen een folder kan selecteren uit de database. Het werkt trouwens prima maar ik moet in de databank wel de map synchroniseren om de nieuwste aflevering in de databasemap te krijgen. Ik zie echt geen andere mogelijkheid helaas…

Ik begrijp het zelf ook niet helemaal waar het mis gaat. Ik heb in mijn software een ander schermpje.
Anders wil ik eenmalig wel eens remote meekijken in een Teams meeting of zo. Mocht je daar gebruik van willen maken dan stuur je mij maar een prive berichtje.

Dank voor je aanbod Peter. Het werkt nu via een kleine omweg maar daarmee kan ik prima leven.