Nieuws ververst niet

We downladen automatisch het radionieuws en deze worden elk uur automatisch aan het begin van een nieuwe playlist geplaatst.
Sinds enige tijd horen we een oud bulletin. Open ik in de playlist het nieuws item en dan hoor ik wel de nieuwe versie.

Ik had nieuws op niet prebufferen staan, maar ook als ik deze uitzet geeft dat geen verbetering.

Hoi @MarioH Welke tool gebruik je om het nieuws te downloaden? Het meest gebruikt is de RTV AudioDownload Tool. Als je deze opdracht geeft om elk uur het bestand met de identieke naam te overschrijven, werkt dit perfect.

Open ik in de playlist het nieuws item en dan hoor ik wel de nieuwe versie.

Ik neem aan dat je hier bedoeld dat je de nieuwsfile in de database libary afluistert, niet in de playlist?

De meest waarschijnijke oorzaak is dat er tijdens het downloaden iets mis gaat:

  • Bestand kan niet worden overschreven

  • Nieuwe bestand is beschadigd of leeg

  • download wordt helemaal niet uitgevoerd

Download tool gebruiken we.

Maar zoals ik al schreef overschrijft download tool prima. Bestand is namelijk wel de verse versie.

Alleen in de playlist (non-stop) hoor je een oude versie.

Ik zit even deze posts te lezen en het enige wat ik zo snel kan bedenken is dat er meerdere news containers zijn of nieuws files en de oude naar een andere news file op de schijf gaat.
Wat zou het anders kunnen zijn als de news.wav (bijv.) ieder uur wordt overschreven?
Kleine stappen plan:

  1. Kijk in je Hour Templates
  2. Schrijf nummer van News Container op
  3. Ga naar News Container met het nummer van hierboven
  4. Open Content>news file>Schrijf het nummer op
  5. Op de nieuws files (nummer van hierboven) in de database
  6. Controleer het path onder Audio file. Bij mij is dat:
    E:\Studio\Nieuws\News\Algemeen\news.wav
  7. Controleer je RTV tool waar hij het news.wav heen schrijft. Dit moet overeen komen!
  8. Je hebt het probleem gevonden? Nou ja, dat hoop ik voor je. :innocent:

Succes, Laat even weten wat het was. Dan weet ik ook of ik op het goede spoor voor je zit.
Peter

Ik ben nog even verder gaan kijken en in mijn eigen omgeving gaan zoeken en ik kwam een probleem tegen waarin nieuws van een uur eerder werd afgespeeld en niet het zojuist gedownloade nieuws.
Wat ik bij mij gewijzigd heb is het pre bufferen van 6 nummers naar 2 gezet en ben nu ook aan het onderzoeken of je dit ook werkt indien je het in de news container zelf aanzet om niet te pre bufferen.
Ben je zelf ook al verder gekomen met dit probleem?

@hoogerheijde Gebruik je de nieuwsfile überhaupt in een News Container of als los bestand in de playlist?

Nieuws moet je nooit bufferen. Als je pre buffer uit zet wordt nieuws geladen als het de player in gaat.

Yes, I had a theory that I wanted to test it and I think this is also the problem for @MarioH. Funny that I discovered this on my own system by testing it for him. (if this is the same problem…)

Zie nu pas dat we in de NL groep zitten.

Excuses voor de late reactie, ben even uit de lucht geweest, lampje ging even uit. Geen corona :slight_smile:

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd.

Ik heb zelfs het nieuws en headlines verwijderd uit de database. En opnieuw aangemaakt. En wat denk je zelfde probleem.
Toen RTV downloadtool opnieuw opgestart. Geen verbetering nog steeds bericht van ruim week geleden.
Mairlist opnieuw opgestart en deze geupdated naar de laatste versie en wat denk je. het werkt.

Maar kan het niet achterhalen waar het nu specifiek in zat.
Maar ga het nieuws wat meer monitoren…

Thanx voor jullie input.