Nieuws Headlines

Goede dag,

Ik ben aan het testen met mairlist voor onze omroep, ik ben al een heel eind, de, de non-stop zit er al in, het nieuws doet het, alleen nu hebben wij op het halve uur de headlines in de non-stop, in de gepresenteerde programering niet, hoe ga ik dit voor elkaar krijgen ?

Hoi Jurgen, welkom op het forum!

Dit gedrag is vreemd – mAirList voegt geen afspeellijstitems toe zonder een gebruikersopdracht.

Hoe plan je het non-stop uur? Heb je een uursjabloon aangemaakt of beheer je het via evenementen?

Als je werkt met muziekblokken kun je bv in je uurtemplate een blok toekennen van ongeveer 28 minuten en dan een vast item (je headlines) op het halve uur plaatsen om daarna weer een muziekblok toe te kennen. zo heb je rond het half uur je headlines. uiteraard kun je ook met een zachte vaste tijd werken. het gevaar daarbij is dat muziek afgekapt kan worden als je dit niet goed instelt. in het screenshot loopt de playlist zonder zachte vaste tijd en heb je netjes de headlines rond het halve uur. (je kunt met restricties ook toekennen dat je headlines maar bepaalde uren per dag uitgezonden worden zonder er een aparte template voor te maken)

het was o zo smipel, als je er maar op komt, bedankt, het werkt.

1 Like

En toch is het niet zo makkelijk, om voor mijn ondduidelijke redenen wordt de track onderaan de playlist gezet, wel met een tijd, en op die tijd gaat hij starten, maar daarna is de playlist leeg en is het stil.

Probeer of dit werkt: blok 1 → headlines → blok 2

helaas komt hij dan toch weer onderaan te staan…

Edit, probleem gevonden, format in blok 1 was te lang en moest gesplitst worden naar twee blokken,

2 Likes

Oke, lastig om te zien. Wat ik trouwens doe is voor het item op het halve uur is de timing op soft timing zetten, op 00:28 dus iets voor het halve uur. Dan krijg ik dit.

image

Nog een tip aande hand van de screenshot van je uurtemplate. Daar heb je zowel de begin van het uur marker en blok 1, als headlines als vaste tijd staan. zet blok 1 en headlines op normale timing (groene pijl) en controleer ook of je voor het bovenste blok 1 de duurtijd echt op 30 minuten hebt staan (Tip. zet deze op 28 minuten ofzo dan zal je zien dat er een korte uitloop is tot ongeveer 32 minuten. Ook de headlines hoeven geen vaste tijd. als blok 1 een half is zullen de headlines ook meteen daarna worden uitgezonden.