Goedemiddag alle mairlist gebruikers.
Wie kan me stap voor stap uitleggen hoe ik een vaste nieuws container kan maken?
Heb om de 2 uur nieuws item.
Danku alvast
Goedemiddag alle mairlist gebruikers.
Wie kan me stap voor stap uitleggen hoe ik een vaste nieuws container kan maken?
Heb om de 2 uur nieuws item.
Danku alvast
Hey Robert,
ik zag dat je ook ergens reageerde op het engelstalige deel. Hier toch een kleine uitleg
Maak een nieuwscontainer aan en dan sleep je in content het audiobestand van het gesproken nieuws.
Als je audiobestand geen imaging heeft, maar puur gesproken woord is, dan kun je in mAirlist de imaging toe laten passen.
Bij imaging voeg je de opener, music bed, closer en eventueel een bumper toe als je nieuws/weerbulletin uit meer losse audio bestanden bestaat. De bumper wordt dan tussen de nieuwsfiles gespeeld.
wat wel belangrijk is voor de audio bestanden dat ze allemaal in de database staan. deze files zou je nodig (kunnen) hebben;
Nieuwsfile; deze bevat geen cuepunten aangezien elk nieuwsbulletin een andere lengte kan hebben. Ook moet je ‘do not pre buffer’ aanvinken in de opties zodat de file pas wordt ingelezen zodra het nieuws begint. (dit kan ook met headlines, weer en eventueel filenieuws)
Opener; Deze kan wel cue punten bevatten Denk hierbij ook aan de cue next marker. Hier zal dan het daadwerkelijke nieuws worden gestart.
Music Bed; Dit is de filler onder het nieuws. Zorg dat hier geen cue out marker in staat aangezien de filler moet worden afgebroken zodra het nieuws voorbij is
Closer; zodra het nieuws klaar is zal deze worden afgespeeld. Wel wijsheid om hier alle cue punten voor in te stellen aangezien dit het laatste deel is van de container en er hierna weer verder wordt gegaan met muziek/ playlist.
Bumper; Dit bestandje wordt tussen meerdere nieuwsbestanden afgespeelt, als je bijvoorbeeld een los audiobestand hebt voor het nieuws en het weer. (Deze plaats je allebei in de content van de nieuwscontainer.)
Let er wel op dat je ook voor de nieuwscontainer de ‘do not prebuffer’ aanzet.
Als je de nieuwscontainer hebt aangemaakt krijgt hij gewoon een ID in de database en kun je hem waar gewenst in je templates toevoegen.
Ik heb een URL als ik daar op klik krijg ik het nieuws.
Hoe zit dat dan? want als ik een stream url aan toevoeg dan werkt het niet.
Je kunt het bestand niet downloaden, of wordt die stream precies op een bepaald moment afgespeeld?
In dat laatste geval kun je eventueel een stream item aanmaken ipv een nieuws container. Deze moet je dan op de juiste momenten inplannen. Het stream item bevat alleen geen imaging.
Een stream item toevoegen aan een nieuwscontainer is wellicht niet praktisch aangezien de nieuwscontainer kijkt naar het moment dat het nieuwsbestand is afgelopen. En bij een livestream is dat een stuk lastiger.
Ook qua planning is het een stuk lastiger om EN een stream item te hebben EN een nieuwscontainer die precies op het juiste moment moet worden afgespeeld.
Als je die url hebt en het is gewoon een mp3/ wav file. dan kun je hem automatisch laten downloaden met de rtv download tool
hier een link:
RTV Download tool
Als dat lukt kun je daar inplannen dat het nieuws elk uur wordt gedownload en je het bestand dus fysiek op de pc hebt. Dan kun je die gebruiken in je nieuwscontainer
Waarschijnlijk is het antwoord heel simpel… maar hoe voeg ik het nieuws bestand toe bij inhoud?.. ik zie alleen dingen als stream enzo staan. Nergens bestand…
in de nieuwscontainer onder het tabblad nieuwscontainer> inhoud zie je inderdaad ‘toevoegen’ staan, daaronder een groot veld.
Zoek in de database naar het nieuws bestand en sleep hem in dat grote veld onder inhoud.
Je moet hem dus niet zoeken met toevoegen, maar er zelf inslepen.
Gebruik de normale container omdat het nieuws uit zoveel elementen bestaat. Nu weet ik zeker dat nieuws tot de toth iedere week het zelfde is en dat ik geen dingen oversla (vergeet).
Heb alleen de pingel ervoor los van de container omdat hij in 2 min voor nieuws moet laden en als je laatste plaat instart en daarna wordt bv op 57 min de container gebufferd heb je oud nieuws. In mijn database staan Block 15.00 Block 16.00 Block 17.00