Nieuws berichten

Hi All,

De vraag zal zeker wel een keer voorbij gekomen zijn… Maar Ik ben van plan om binnenkort nieuws bulletins mee te laten draaien in de programmering.

Nu ben ik al vanaf 1 uur van middag bezig om te zoeken op onze vriend Goolge en de community hoe dit moet. De wiki geeft ook niet echt veel info zeg maar. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik met MairList automatisch het nieuws kan downloaden, die dan via de container (heb ik gelezen op de community) kan laten mee plannen in de mijn playlist. (nieuws aankeiler en nieuws bedje heb ik ook) en een afsluiter is gewoon mijn top of the hour.

Ik hoor graag van jullie :wink:

groet,

Aldwin

Ik kan je niet helpen met de nieuwscontainer (deze gebruik ik niet) maar ik kan je wel vertellen hoe ik elk uur actueel nieuws via mAirList op mijn stream breng:

  1. Het nieuws downloaden van de locatie van een nieuwsdienst (zoals WNC en Radionieuws, abo benodigd). Voor het downloaden gebruik je de RTV AudioDownload Tool (gratis via Google). Met deze tool kun je ook de vormgeving van het nieuws regelen zoals een bedje onder de tekst.
  2. De nieuwsfile als bestand in de database brengen. Noteer het ID van het bestand en plaats dit in je hour template als een fixed item. Elk uur wordt dit bestand overschreven. Als je een nieuws aankeiler bezit en deze voor het nieuws wilt hebben, plaats je deze ook als fixed item voor het nieuwsbestand in je hour template
  3. Zeer belangrijk! Verwijder alle Cue Points in het nieuws bestand, om te voorkomen dat het nieuws afgebroken wordt. Bij eigenschapen van het nieuws bestand, aanvinken “don’t prebuffer”.
  4. Plaats nu je TOTH ook als fixed item na het nieuws en je bent klaar, zonder container te gebruiken!

En je Hour template zie er dan ongeveer zo uit (regel 4 tot en met 7):

Hallo Adriaan,

Dank je wel voor de tips… ondertussen draait het nieuws…

Mvg,

Aldwin