Mix-editor output / PFL

Hi,

Ik ben wat aan het testen met mAirlist en voorlopig gaat dat allemaal voorspoedig. Ik loop echter tegen één dingetje aan: ik wil graag de output van de mix editor hebben op het kanaal van de player die op dat moment niet in gebruik is. In de config lijk ik alleen aan te kunnen geven dat die output naar een specifiek kanaal moet.
Het lijkt mij fijn om, als er een aantal tracks op player A draain, de PFL van player B gebruikt kan worden voor de mix editor en andersom (zoals bijvoorbeeld ook in Omni het geval is). Kan dat en kijk ik over de optie heen of doe ik iets verkeerd, of is dat simpelweg niet mogelijk?
Hoe gebruiken doorgewinterde mAirlist gebruikers deze functionaliteit? Een apart kanaal / fader op de tafel reserveren hiervoor?

Goedemiddag @ralpje, allereerst hartelijk welkom op het forum!

Voor zover mij bekend kun je inderdaad de output van de mixeditor alléén naar een specifiek kanaal routeren.

Waarom gebruiken jullie eigenlijk verschillende kanalen voor PFL?

(Google trans.)

Het is een keuze. Er is géén verplichting om voor PFL aparte kanalen te gebruiken of één dedicated kanaal. De vraag van @ralpje ging echter over een hele flexibele manier, deze is - nogmaals volgens mij - niet mogelijk in mAirList.

Het grote voordeel is vooral dat het je geen extra fader ‘kost’ op je mixer.
Ik denk dat ik hem voor nu maar combineer met de fader waar ik m’n cart player op zet, die twee gebruik ik toch niet tegelijk.

Weet niet wat voor mixer je gebruikt maar mijn d&r heeft knopje ext input dat gebruik ik daarvoor.
Kost je geen fader.
Hiervoor had ik een allen Heath die had ook zo’n knopje.

1 Like

Ik ben van plan een Airlite aan te schaffen. Ik zal eens naar die optie kijken, thanks :slight_smile:

1 Like

Met een Airlite heb je 4 audiokaarten, dus je zou er eentje van kunnen reserveren voor voorafluistering.

Ik heb met een Airlite voor een andere methode gekozen.
Een kleine USB audiokaart waarmee ik via routing in mairlist de mixeditor en cartwall pfl naar toe stuur.
Ik gebruik hiervoor kanaal 3 van de Airlite.
Dit doe ik via een Passieve cinch verdeler waar ook b.v een CD speler op zit.
Hierdoor gebruik je de cue/pfl van de CD speler samen op één kanaal en hou je de Airlite kanalen met USB vrij.

Dat is inderdaad ook nog wel een optie. Ik kan één van de mic faders op de airlite hier wel voor gebruiken, moet ik alleen even een minijack → cinch kabel hebben en gebruik ik gewoon de on-board geluidskaart van de pc.

Mocht je inderdaad een Airlite / webstation van D&R gaan gebruiken.
dan kun je ook nog het meest Rechter kanaal ( Kanaal 8 / 6) hier voor gebruiken
het kanaal waar ook de Voip mogelijkheid op aanwezig is heeft een eigen Usbingang als je deze op je playout Pc aansluit kun je deze Audiokaart ook toewijzen aan je PFL in Mairlist .

Dat kanaal wilde ik gaan gebruiken als cleanfeed voor als ik voicetrack in een ander systeem dan mAirlist (waarbij ik uiteraard wel weer de live support wil gebruiken), dus dat viel eigenlijk af.
Ik heb voor nu op hetzelfde kanaal als de cartwall staan en dat lijkt in m’n workflow wel goed te passen. Het zou wel mooi zijn als mAirlist zelf een vrij kanaal (dus eigenlijk de niet-spelende player) zou pakken, wellicht dat ik daar nog eens een feature request voor indien.
In vergelijking met andere systemen natuurlijk wel lastig omdat die vaak maar twee players hebben (en er dus ééntje vrij is), waar je bij mAirlist veel meer players kunt hebben en het dus wellicht niet altijd duidelijk zal zijn welke player er gekozen wordt.