Nog een vraagje: ik heb enkele weken geleden mijn oude D&R Clubmix vervangen door de D&R Airlite. Alles weer aangesloten en geconfigureerd en werkt prima, behalve mijn ‘oude’ Audio Technica AT4033a condensatormicrofoon. Die klinkt overstuurd via het paneel. Ik heb 'm aangesloten op het MIC kanaal links, maar zelfs met de volumeknop helemaal naar linksonder klinkt alles nog veel te hard. Het microfoongeluid komt naar de Airlite via een Beringer PRE-Q Mic Pre Amp Line Driver 502 en Composer Pre XL processor. Ook daar staat alles zacht ingesteld. Het klonk allemaal prima via de oude D&R Clubmix, maar op de Airlite krijg ik het maar niet goed. Ik heb gekeken naar de Configuratieinstellingen, maar ik kan daar niets vinden. De microfooningang staat bij Audio-apparaten - Encoder op WASAPI Mic (USB AUDIO CODEC). Heb de andere opties ook geprobeerd, maar helaas. Heeft iemand de oplossing?
Je microfoon loopt als het goed is niet via mairlist, dat gaat gewoon (analoog) in (kanaal1 van) je airlite mixer.
Dus een microfooningang zou ik niet instellen in Mairlist.
Om de eindmix op je pc te beluisteren/gebruiken neem je de ingang van je 1e usb kanaal (nummering verschilt), daarop geeft de Airlite de totale mix.
Mja, dat is inderdaad een analoge ingang op de Airlite. Ik heb nu in mAirlist niets meer ingesteld voor de microfoon, maar dat maakt geen verschil. Eindmix komt goed door naar Adobe Audition op de PC, dus dat is het probleem niet. Alleen die microfoon klinkt dus overstuurd. Dan moet ik het in de instellingen van de D&R zoeken bedoel je?
Ja, heb je de microfoon aangesloten op de xlr aansluiting, of de jack (insert)?
Vanaf een microfoonversterker moet je namelijk de insert gebruiken, en let dan goed op welke kabel je hebt want ik had er een speciale kabel voor.
Een stereo jack kabel gaf niet het juiste signaal. Iets met de tip en de ring en dat die anders op de output van mn dbx zat dan de insert op de d&r. Soldeerwerk dus.
Heb zelf een Airence, maar principe lijkt mij het zelfde.
Ik gebruik een dbx 286 de microfoon gaat via xlr de 286 in daar komt het als lijn signaal weer uit. Als je dat aan de mengtafel aanbied als microfoon signaal is het zwaar overstuurd. Ik gebruik een insert kabel de kabel van het uitgaande signaal hangt los en alleen het ingaande signaal is aangesloten. Ingaand op de mengtafel.
Sluit de dbx (of de Behringer) aan op de XLR-connector op de Airlite. Zet de MIC/LINE-schakelaar op LINE. De insert alleen gebruiken is geen goed idee.
g-tr
Het is de officiële oplossing van d&r en bij mij werkt het prima.
Waarom zou het geen goed idee zijn.
Als je het kanaal op line zet ben je de rood licht signalering kwijt.
Moet ook wennen aan de aparte keuzes die ze bij D&R maken.
Voorheen had ik een Allen Heath en dat werkte ook op de manier zoals jij schrijft. En zo zijn er meer afweikende dingen.