Mic aansluiten voor Voice Tracking

Goedendag mede forum leden.

Ik heb mAirList een aantal weken geprobeerd en heb nu een licentie aangeschaft, hoofdzaak om voor mAirList te kiezen is de mooie VoiceTracking optie.
Ik zit nu een beetje met de setup van de mic hiermee.
Normaal gezien (als je live draait) wordt de mic bijgemixt in de mixer, voor VT moet echter de mic aangesloten zijn op de mic ingang van de pc.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik heb een basic tafel, een DX2000, maar zit er nu aan te denken om een splitter tussen de mic en de tafel te zetten zodat ik vooraf kan bepalen of het signaal naar de mic in van de pc gaat of naar de tafel.
Nadeel is dan dat de mic niet door de limiter gaat, die zit via insert op de tafel aangesloten.

Hebben jullie een goed idee om het handiger aan te sluiten, en dan bij voorkeur eerst door de compressor voordat het de pc ingaat.
Alvast ontzettend bedankt.

Frank

Ik gebruik ook een dx 2000 ik heb jou probleem opgelost door de insert op je microfoon een doorverbonden kabel te gebruiken naar een audi in.
Normaal ga je met insert in en uit door dat gelijk door te verbinden krijg je een line uit die breng je naar een audio in en dat wordt je voicetrack.

En de microfoon wordt naar line signaal gebracht door de dbx 286 dus ik heb de insert dan niet meer nodig.

Hi Frank,

Wat Henk hierboven aangeeft is een optie. Je moet het signaal van je microfoon in je setup dan inderdaad splitten en laten binnenkomen op de microfoon-ingang van je pc of een externe audio-interface gebruiken (dat raad ik aan).

Je kan er ook voor kiezen de complete mix van je DX2000 naar je opname te sturen, maar dan moet je de VoiceTrack-PFL op een andere manier naar je hoofdtelefoon brengen.

Dank jullie wel voor jullie antwoord.
Ik ga dan inderdaad het mic signaal splitten, dat zal ik dan NA de compressor en VOOR de tafel doen.
De voicetrack en PFL van mAirList staat op een apart kanaal op de tafel dus kan ik via PFL op de tafel in de koptelefoon krijgen.

Nogmaals bedankt,

Frank