mAirlistDB ineens zeer instabiel

MAirlist en het databaseprogramma mAirlistDB zijn wel één. Als ik klik op Databank zoals op de screenshot die ik je net stuurde, dan opent het tabblad Verbinding waar ik een verwijzing naar een bestandsnaam zie: database.mldb.

en wat staat er nog meer?
waar staat dat bestand opgeslagen? op je pc? op je nas?

C:\ProgramData\mairlist\7.x\database.mldb. Op dezelfde pc als waarop mAirlist draait want anders kan niet met de versie die ik heb

en als je in het scherm waar jde s locatie van de databank ziet saan daaronder op test login klikt geeft hij gewoon aan dat er een verbinding is lijkt me?

en staat er boven in local mode?

Als ik op test login klik dan krijg ik de melding Database login OK. En inderdaad, bovenin dit scherm staat mAirlistDB (Local Mode) Configuratie.

Dan even alvast dit. Maak van dat bestand regelmatig een copy. Dat is dan meteen de backup van je database. Alle informatie met betrekking tot cue punten, attributen en alles wat je in mairlist invoert, wordt daar in opgeslagen! als de database echt fouten heeft, dan kun je gewoon die backup daar neerzetten en je systeem draait weer

hoe importeer jij bestanden? heb je standaard folders aangemaakt of sleep je de bestanden in mairlist?

Goeie tip, dank je. Sinds een paar dagen geleden maak ik automatisch backups naar mijn NAS.

Ik heb één map op m’n NAS waarmee de mAirlistDB mee is gekoppeld. Op gezette tijden (nog niet recent gedaan sinds ik mAirlist draai) voeg ik aan die map nieuwe muziekfiles toe. Ik heb begrepen dat als ik in mAirlist op synchoroniseren klik, dat hij de nieuwe bestanden toevoegt. Heb ik wel getest met één enkele file en dat ging prima.

Ik denk dat dit echt heel lang gaat worden zo in een forum, wellicht da we hier onderling even contact moeten hebben met een persoonlijk bericht. Anders zien mensen heel veel nieuwe berichten die meer een gesprek zijn dan forum gerelateerd. Zodra er wat meet bekend is zullen we er hier weer meer over plaatsen.
Ik zal je een berichtje sturen als je dat goed vind.

Daar dacht ik ook net aan… Worden veel nieuwe berichten zo. natuurlijk mag je me een persoonlijk bericht sturen!