Mairlist windows 10

Hallo Allemaal.
MIjn computer was onlangs defect en het moederboard is vervangen. Op deze pc stond nog windows 8 en het nieuwe moederboard is windows 10 compatible. Nu reageren mijn players niet meer ( zoals ik wil) met de usb poorten. Ik zelf denk dat het moederboard en windows 8 niet lekker communiceren.
Ik denk dat ik overstap naar windows 10. Iemand hier ervaring mee, mairlist met windows 10?

En hoe gaat het overzetten van de instelling ( database, skin, etc etc).

Gr en bedankt alvast voor het meedenken

Hallo Jos, Windows 10 is al zo’n 9 jaar op de markt en wordt zonder problemen door honderden stations met mAirList gebruikt.

Ook met de opvolger Windows 11 werkt het perfect (Windows 10 is binnenkort niet meer voorzien van patches en beveiligingsupdates!)

Een update zou geen problemen moeten opleveren; Webstation of Airlite blijven werken met de eigen stuurprogramma’s van Windows.

Maak voor de zekerheid een back-up van de database EN de systeemconfiguratie:

LET OP: Dit maakt ALLEEN een back-up van de systeemconfiguratie van mAirList en NIET van de database (!)

Nog een opmerking:

Het is raadzaam om in Windows 10 en Windows 11 een uitzonderingsregel in te voeren voor Windows Defender, zodat mAirList niet ten onrechte als virus wordt herkend en verwijderd!

Heej Stefan,
Bedankt voor je tips. Hier kan ik mee aan de slag.
De database back up kan ik gewoon in de database.
“ komplete data base exporteren op naar een bepaalde map of usb stick toch? Want 14000 liedjes opnieuw invoeren en bewerken is veel werk!
Gr Jos

Inmiddels windows 10 erop en Mairlist demo gedownload en opnieuw geactiveerd…so far so good.
De database terug gezet maar dan krijg ik de foutmelding “kan opgegven pad niet vinden”. Dit heeft iets met de ext harde schijf te maken ( schijf letter). En die weet ik dus niet meer. Iemand andere tips om dit op te lossen.

Start het Windows-hulpprogramma voor de harde schijf en wijzig de stationsletter van het USB-station terug naar de originele.

Of bewerk de opslaglocatie in mAirList - dan zal mAirList de bestanden opnieuw vinden

Heej Stefan,
Het orginele weet ik niet meer…
Wat bedoel je met opslaglocatie mairlist?
P.S alweer bedankt voor je snelle reactie en hulp

Al opgelost Stefan!!

1 Like

:+1:
Ik ben blij, veel plezier!

Heej Stefan,
Je had het in deze topic over "Het is raadzaam om in Windows 10 en Windows 11 een uitzonderingsregel in te voeren voor Windows Defender, zodat mAirList niet ten onrechte als virus wordt herkend en verwijderd!. Dit is voor mij een beetje abracadabra kun je het een beetje toelichten over hoe, en waar ik dat doe?
Alweer…alvast bedankt

Dit artikel legt je in een paar stappen uit hoe je exclusion kan toevoegen in Windows Defender. https://support.microsoft.com/en-us/windows/add-an-exclusion-to-windows-security-811816c0-4dfd-af4a-47e4-c301afe13b26

Als je een ander anti-virusprogramma gebruikt, zal je dat in dat programma moeten doen.

Thanks…for your advice!