Mairlist werkt niet meer na windows update

Vandaag midden in een non-stop uitzending via Mairlist deed windows 10 spontaan een update…Opzich niet zo erg maar na de update werkte niks meer. Mairlist Instellingen weg, krijg mairlist niet meer opgestart. ( application seems frozen).
Ik weet het even niet meer…Iemand meer dit probleem na een update?

Gr Jos

Hi Jos,

  1. Windows 10 wordt niet “spontaan” bijgewerkt. Updates worden aangekondigd en u kunt deze voor een bepaalde periode pauzeren wanneer de update wordt aangekondigd

  2. mAirList verliest de configuratie NIET door een Windows-update, maar het is mogelijk dat de geluidskaarten van de Airlite een andere naam en toewijzing hebben gekregen.

  3. Omdat mAirList nog steeds kan worden geopend en “bevriest”, lijkt het niets met Windows Defender te maken te hebben - anders zou het .exe-bestand volledig zijn verwijderd.

Antwoorden op de volgende vragen kunnen u helpen het probleem te vinden:

  • Wanneer bevriest mAirList? Direct wanneer je begint of wanneer je een titel probeert te spelen?

  • Kun je het configuratieprogramma voor mAirList openen of loopt het ook vast?

  • Als u de configuratie kunt openen: zijn er gele waarschuwingsdriehoeken zichtbaar tijdens audioroutering?

Hallo Stefan
Vanmorgen weer alles opnieuw opgestart en het werkt weer.
Ik heb de audio instellingen van de Airlite en mAirlist opnieuw ingesteld. Die instellingen was ie na de update kwijt. Antwoord op je vragen:

  • Mairlist bevriest direct bij het opstarten.
  • Het configuratie programma kan ik openen.
  • ik zag geen gele waarschuwing driehoeken.
    Zou het kunnen als je audio instellingen weg zijn Mairlist bevriest?

In iedergeval bedankt voor je tips en hulp
Gr Jos

Het verbaast me dat mAirList je instellingen heeft verwijderd. Dat heb ik nog niet meegemaakt.

Is mAirList geïnstalleerd in de standaardmap onder “Program Files (x86)”?

Maar je zegt dat het vandaag weer werkte na een herstart? Werkt het systeem nu weer of treden er nog steeds fouten/bevriezingen op?

Stefan.
Het is voor mij ook een raadsel en alles staat in de standaard map. En het heeft al 2 weken gewerkt ( al moet ik wel zeggen dat ‘s morgens na starten van de pc mairlist wel een paar keer opnieuw moest opstarten) na een paar keer opstarten werkte het.
Ik het systeem sinds vanmorgen niet meer aan of uit gezet maar tot nu toe werkt het ( geen frozen meer)
Het kan misschien aan de oude computer met Windows 10 liggen( moederboard, processor Windows 10)
Het meest rare vond ik de spontane update van Windows 10 gisteren……ikzelf was niet thuis maar mijn vrouw stuurde een “ blauw beeld “ foto
Al met al……ik nu een nieuwe betere pc gekocht met Windows 11. Dus opnieuw beginnen is de optie.
Gr Jos

1 Like

Oh oh… Dat is nooit goed met Windows…

Maar goed advies, het kan zijn dat belangrijke bestanden beschadigd zijn in het besturingssysteem…

Dus voor de duidelijkheid. Windows 11 met mairlist is geen probleem!

Bedank en een fijn weekend/vakantie
GrJos

1 Like

Laatste vraag stefan.
Ik heb nu al vaak mairlist van de pc verwijdert en opnieuw geactiveerd en straks met mijn nieuw systeem moet dat nog een keer…geeft dat geen problemen. Met ander woorden kan ik oneindig Mairlist downloaden en activeren uiteraard op 1 pc.
Gr JOs

Dat is juist. Vóór activering moet de licentie echter van de bestaande computer in het klantencentrum worden verwijderd. Daarna is het geen probleem.