Een vriend van me heeft Mairlist 8.0.7 aangeschaft en een mixer nvan D&R Airlite mk2. Ik ben redelijk ervaren met Mairlist 6 in combinatie met ook de airlite mk2.
Ik help deze vriend graag.. maar krijg met geen mogeleijkheid de Airlite faderstart (snelstart) voor elkaar. Alle software is goed geinstaleerd…met “muisklikken” start de player wel!!!
Misschien zie ik iets over het hoofd..Iemand enig idee waar mischien mijn fout zit?
Alvast bedankt voor het mee denken.
Gr Jos
Hallo, ein Freund von mir hat Mairlist 8.0.7 und ein D&R Airlite mk2 Mischpult gekauft. Ich habe bereits Erfahrung mit Mairlist 6 in Kombination mit dem Airlite mk2. Ich würde meinem Freund gerne helfen, aber ich bekomme den Schnellstart des Faders am Airlite einfach nicht zum Laufen. Die gesamte Software ist korrekt installiert, und der Player startet auch per Mausklick! Vielleicht übersehe ich etwas. Hat jemand eine Idee, wo der Fehler liegen könnte? Vielen Dank im Voraus für eure Hilfe.
Ikzelf werk nog met de versie van Mairlist 6!!. Werkt prima. Zijn de instelling van Mairlist 8 in combi met de Airlite dan zoveel anders?
Gr Jos
ch selbst arbeite noch mit Version 6! Sie funktioniert einwandfrei. Sind die Einstellungen von Maillist 8 in Kombination mit Airlite denn so anders? Viele Grüße, Jos
Nein, gar nicht. Ein Upgrade von v6 oder v7 auf v8 funktioniert problemlos. Allerdings ist es schwierig, Fehler zu finden, wenn wir nicht wissen, was Du überhaupt eingestellt hast. Läuft die Airlite Control software?
Nee, helemaal niet. Upgraden van v6 of v7 naar v8 verloopt zonder problemen. Het is echter lastig om fouten te achterhalen als we niet weten welke instellingen u oorspronkelijk heeft geconfigureerd. Draait de Airlite Control-software?
Dit is een clean instalatie van versie Mairlist 8 dus geen upgrade.
Dus alle instellingen moesten opnieuw gedaan word op een nieuwe pc. Airlite control werkt!
Gr Jos
ies ist eine Neuinstallation von Mairlist 8, also kein Upgrade. Daher mussten alle Einstellungen auf einem neuen PC neu vorgenommen werden. AirLite Control funktioniert! Viele Grüße, Jos
Ik werk met de combinatie van jouw vriend: D&R Airlite i.c.m. mAirList versie 8.0.7. Dit werkt perfect.
Volgens mij heeft de dongle alléén invloed op de manier van licensering, niet op de werking. Kun je misschien enkele screenshots laten zien van de instellingen, bijvoorbeeld van Remote Control?
Idd ik dacht ook dat de doggle alleen voor de licentie was.
Ik ben redelijk ervaren met Mairlist en de Airlite. Maar geen idee waar ik moet zoeken. Het airlite control lampje is groen dus werkend. Ik stuur vanmiddag wat foto’s.
Ik antwoord je hier in plaats van in het supportticket. Ik zal je via het ticket schrijven over het licentieprobleem.
De dongle heeft niets te maken met het Airlite-probleem. Hij geeft het programma bij het opstarten alleen maar een signaal dat mAirList met een geldige licentie wordt gebruikt.
Het is ook bijzonder belangrijk om ervoor te zorgen dat de juiste USB-kanalen zijn geconfigureerd voor elk spelerkanaal in de instellingen van de afstandsbediening.
Een andere mogelijke oorzaak van de fout kan zijn dat het adres van de Airlite dat is geconfigureerd in de Control-app niet overeenkomt met het adres dat is opgegeven in de mAirList-instellingen voor afstandsbediening.
Stefan.
Bedankt maar weer voor je hulp. Alle upd poorten zijn geopend. In de foto zie je de instellingen van de controller app en de Mairlist config van de remotecontrol.