Lay out designer

Ben nu bezig met een eigen lay-out. Met de designer lukt wel. Opslaan gaat ook, maar waar worden ze opgeslaan? En hoe kan ik de kleuren aanpassen? Een kompleet ontwerp van een layout van iemand zou helemaal mooi zijn iemand tips en trucs?

Layout-Designer (nl)

In de layout.ini.
mAirList doet dit automatisch voor je als je op Bewaar layout klikt.

skin.ini :wink:

Super bedankt voor je snelle reactie. Als ik bewaar layout doe en ik start mairlist opnieuw op is er niks veranderd. En de kleur aanpassen is voor mij een beetje moeilijk. Is skin,ini een bestand, een programma. En in welk directory staat het?

sorry hoor
Maar de layout kleuren maken met "skin.ini"is voor mij te moeilijk Kan iemand hulp bieden?

Morgenochtend weer, oké?

Sorry, ik ben al in mijn vrije tijd. Omdat ik betrokken ben bij een politieke partij, moet ik nu naar een langere videoconferentie… :woozy_face:

Automatische vertaling

Hier is een voorbeeld van een zwarte achtergrond in mAirlist.

[MainWindow]
FontColor=#FFFFFF
BackgroundColor=#000000

Sluit mAirlist voor. Bewerk Skin.ini en sla het op, open dan mAirlist opnieuw.

1 Like

Geen probleem hoor ik heb de tijd.

Bedankt alvast voor je reactie
Misschien van mijn kant uit een domme vraag. Maar hoe kan ik het bewerken en waar moet ik het opslaan? Ik begrijp niet hoe je skin.ini gebruikt.

Ik heb begrepen dat er op de C-drive in de Mair directory een config map moet zijn met daarin het bestand skin.ini. In de versie 6.3 staat die er ( bij mij althans)niet in. Misschien is dat het probleem.

Automatische vertaling

De skin.ini wordt automatisch aangemaakt in (verbeter me als ik het fout heb). Zie hier (alleen in het Duits)

Dus, als er geen skin.ini is, start gewoon de configuratie van mAirlist (eventueel iets veranderen) en sla het op. De skin.ini zou er al moeten zijn.

Zo niet, maak dan gewoon een tekstbestand (skini.txt) aan in de directory die u noemde en sla het op. Hernoem dit bestand dan gewoon naar skin.ini.

Je kunt dan deze skin.ini openen met een normale editor. (bijvoorbeeld Wordpad, Editor of een ander programma van uw keuze).

Ik heb inmiddels de map en het bestand skin.ini gevonden. Maar wat nu…om de kleuren e.d aan te passen.

Ik heb al een layout naar mijn wensen gemaakt.maar wees eerlijk… dit ziet er toch niet uit. En dat is nou juist wat ik anders wil hebben iemand tips en trucs?

Bedankt, maar als ik dit in de skin.ini document zet gebeurd er niks. Doe ik iets fout?

Automatische vertaling

Wat heb je precies in de skin.ini geschreven?

Jou tekst copy past in het document

Automatische vertaling

Dus laten we het opnieuw doen vanaf het begin en heel langzaam.

Stap 1: Sluit mAirlist
Stap 2: Open skin.ini met een editor (bijv. Notepad).
Stap 3: Schrijf het volgende in de skin.ini om te testen

[MainWindow]
FontColor=#FFFFFF
BackgroundColor=#000000

Stap 4: skin.ini opslaan en sluiten
Stap 5: Start mAirlist opnieuw

1 Like

Ik heb het een aantal keren geprobeerd maar er veranderd niets…helaas

Het lukt mij nog steeds niet om een andere layout wil ( kleuren lettertype etc). Ik veel tips gekregen over het skin.ini vervangen. Voor mijn gevoel heb ik het goed gedaan… Een skin.ini geplaatst (oude vervangen) in de mairlist config map. Opnieuw Mairlist gestart maar niks is veranderd. Wat doe ik verkeerd?

Automatische vertaling

Ik weet niet wat je verkeerd doet. Post de inhoud van uw skin.ini hier


Dit is de config map en het skin.ini bestand. Ik weet niet wat er fout is…help

De fout zit in de bestandsnaam.
Wat op je scherm staat als “skin” = skin.ini
Wat op je scherm staat als “skin.ini” = skin.ini.txt

In verkenner de optie bestandsextenties weergeven aanvinken.
Groeten,
Kris