Lampjes Jingles mAirlist niet meer te starten via D&R Airlite

Ik weet niet of dit een probleem in mAirlist is of in D&R Airlite, maar sinds kort branden en werken de 16 jingleknoppen van mijn D&R Airlite niet meer als ik de PC aanzet en mAirlist open. Voorheen ging dat eigenlijk altijd automatisch. Ik ben wel sindskort overgegaan naar Windows11, maar ik kan zowel in de Airlite als in mAirlist of in Windows geen instelling vinden om ze te activeren. Wel kan ik de jingles met de muis afspelen, maar dat is niet de bedoeling. In mAirlist staan de 16 players in de cartwall geconfigureerd op WASAPI: OUT6 (4-USB AUDIO CODEC) en ze werken dus wel met de muis. Wie weet hoe ik de 16 jingleknoppen weer kan activeren?

Goedemiddag @andre_wit,

Als ik het goed begrijp, brandt er géén enkel lampje meer op het mengpaneel D&R Airlite als je een pagina in de cartwall inlaad, klopt dat? Je kunt dus géén enkele jingle starten door middel van de knoppen op het mengpaneel?

Ja, dat klopt. Ik laad 7 tabs met 16 jingles bij het opstarten van mAirlist. Normaal gesproken beginnen dan snel alle lampjes te branden. Nu dus niet meer.

Ik gebruik mAirList versie 6 en een D&R Airlite, alle lampjes branden als ik een vol tabblad inlaad en alle jingles starten vanaf paneel. Ik gebruik Windows 10.

“Airlite Control” is bij jou wel actief? Kun je wel players starten door middel van faderstart, bijvoorbeeld?

Hier mAirlist versie 6.3.12. Airlite Control en Meters zijn actief. Ik kan de players niet starten met fader of knopstart omdat de lampjes niet branden. Dat is juist het lastige. Wel met de muis. Ik kan er niet achter komen of het te maken heeft met Windows11.

Zijn de poorten voor afstandsbediening ingeschakeld in de firewall? Het kan zijn dat Windows 11 ze heeft gesloten.

De poorten worden weergegeven in de Airlite Control-software. Zorg er ook voor dat “Airlite Control” niet twee keer op de computer draait (!)

(google translator)

Als ik de PC opstart zie ik dat Airlite Control draait, maar ik krijg geen scherm te zien waarin ik iets kan doen. Ik kan geen poorten zien. Er start ook niets op.
In Windows Defender zie ik dat de app van Airlite Control toestemming heeft te communiceren.

Probleem is opgelost. Het bleek te gaan om het kruisje onder ‘Afstandsbediening’ in het Controle Paneel. Die was, waarschijnlijk per ongeluk, uitgevinkt. Weer aangevinkt en nu branden de lampjes weer keurig en starten de jingles weer.

1 Like