Is er iemand die mij kan helpen

Ik zoek iemand die mij kan helpne om mijn nieuwe allen en heath xb14 radio broadcaster mixer te koppelen met Mairlist zodat ik de kanalen goed kan gebruiken dan alleen de microfoon want wil de muziek in en uit kunnen faderen, vergoeding is bespreekbaar , ik ben dj en station eigenaar maar wel gehandicapt want zit in een rolstoel door een spierziekte en neuropathie,
je kan me mailen naar ultraradio@ziggo.nl of bellen 06-46540925

Gebruik (nu nog) een Allen heath xb14, wat wil je weten?
Het enige lijkt mij de juiste configuratie van de geluids kaart.

1 Like

Beste henk ik vraga me af hoe ik dus de channles 11 t/m 14 hoe ik een van de faders gekoppeld kan krijgen op een van de players van mairlist waar ik dat exact moet doen etc want ik kom er in mairlist ook niet direct achter hoe ik dus de faders kan koppelen aan de player want heb wel mijn GSM Hybride van D&R aan de praat gekregen via de Telco kanalen.

Je hebt bij de allen heath 4 stereo kanalen.
Voor mairlist heb je in iedere geval player a player b nodig en de cartwall.
Je hebt dus een geluidskaart nog met minimaal 4 stereo uitgangen.
Als de geluids kaart goed geïnstalleerd is krijg je meersere kanalen in windows.
In de audio configuratie van mairlist kan je een player aan een geluidskaart koppelen.
Ben nu niet thuis maar maak dit weekend eventueel wel foto’s van de audio routing.
Je kan in de allen heath met cinch en gebalanceerd jack het kanaal in trouwens ongebalanceerd jack lust hij ook. Ga nu op je geluids kaat luisteren welk kanaal waar zit, stel je hoort geluid op 1/2 dan kopel je die in mairlist aan player a de cinch stekkers steek je boven de fader in de mengtafel. Dan nog een keer testen of er daadwerkelijk geluid uit komt en zo ga je alles af.
Gratis tip doe de pfl op ext mon

Henk ik ga het proberen en heb zo juist een geluidskaart gekocht met 5X 0ut die kostte 135 euro ASUS STRIX RAID PRO en neem aan dat ik daarmee een goede keuze heb gemaakt en mijn pc heeft een i7 processor 10700 2,9 GHZ 8 Core 9th Generatie en de pc heeft 32 GB intern geheugen DDR4 3200MHZ heb een pc met twee display port aansluitingen want gebruik per pc twee monitors 24 inch want heb muziek als hobby dus een SSD van 1TB als opstartschijf en twee HDD 7200rpm harddisks van 6TB er achter zitten in ene BIG Tower , gebruik de big tower om te draaien, een ATX Tower om muziek mee te maken zoals jingles en een midi tower voor grafisch werk

maar wel allemaal twee a drie jaar oud echter ben er tevreden mee alleen de allen en heath is bijna nieuw heb ik overgenomen van van een DJ uit Hilversum van een bekend FM Station echt voor een prikkie want was me gegund en heb daarnaast een rode procaster Pro van ruim 2 jaar oud met twee rode microfoons en heb op de Allen en Heath een Shure microfoon de MV7 want elk jaar gaat mijn vakantiegeld en mijn overwerk geld in mijn hobby op en wil steeds een stapje verder hoger op met mijn apparaten want wil volgend jaar een D&R airlite of een airmate 12 usb kopen

Had je nog foto audio routing belooft


Dat ik asio gebruik is omdat ik anders de kanalen bij mijn geluidskaart niet kan onderscheiden in mairlist.
Ga in eerste instantie voor wasapi en nooit voor direct sound .
Hoop dat het zo duidelijk is anders gewoon vragen.