Hulp bij opzetten van Transitions

Ik kom er niet helemaal uit hoe de Transitions te configureren.

Doel:

Tussen een Uptempo nummer en een Ballad wil ik een Fast-Slow sweeper.
(overigens niet continue want er worden soms pas na 4 nummers pas jingles/sweepers gestart)

Hoe pak ik dit het besten aan?

Dank!
Ferry

Hoi Ferry,

Dat is wel mogelijk, maar dan moet mAirlist wel weten wat een Uptempo nummer is en wat een Ballad is. Dus al je nummers moeten getagged zijn met een specifiek attribuut.
Ik ga er even van uit dat je dat nog niet hebt gedaan:

Via de Config App -> Miscellaneous -> Standard Attributes -> Add. Maak een extra attribuut die je bijvoorbeeld “Speed” noemt. Ik zou het een “Text Field with Drop-down Option List” maken. De “values” zouden dan bijvoorbeeld Fast, Medium en Slow kunnen zijn.

Nu moet je bij al je nummers aangeven of het een Fast, Medium of Slow nummer is.

Vervolgens moet je een (sub) Directory maken voor je Fast-Slow jingles waar je al je Fast-Slow sweepers en jingles inzet. Ik zou ook een directory maken voor bijvoorbeeld Fast-Medium of Slow-Fast.

Wanneer dat gedaan is, kun je je Music Template gaan editen. Ga naar de Configure Transitions tab van je music template.
Geef bijvoorbeeld aan dat je na 4 nummers een sweeper/jingle wilt hebben.
Kies de Fast-Slow directory om de sweeper/jingle uit te laten kiezen.
Item 1: Attribute=Speed, Value=Fast
Item 2: Attribute=Speed, Value=Slow

Wanneer het vierde nummer een Fast song is, en het vijfde nummer een Slow song is, zal mAirlst een jingle uit je Fast-Slow directory pakken en er tussen zetten. Et voila!

Uiteraard kun je hetzelfde doen voor Slow-Fast, of Slow-Medium of wat dan ook.

Succes!

Edit: Ik begrijp dat je met v6.1 werkt? In principe kun je daar nog steeds hetzelfde doen als hierboven beschreven (dus in de music template je transitions editen), maar je kunt dat ook doen via de nieuwe Transition Template. Het principe is hetzelfde.

Thanks!

Ja, ik dacht al zo iets…
Ik ga ermee aan de slag.

Groet,
Ferry