Hoe krijg ik JB_Broadcast.dll werkend bij mijn mAirlist 6.3? Ik bedoel dus structureel realtime werkend bij opnemen van een voicetrack?
Ter info: Mijn voicetrack maak ik met mijn mengpaneel Behringer DX1000 en gaat vanaf de Line-Out van dit mengpaneel naar de Line-In van mijn PC. Normaal voicetracken gaat prima maar ik wil nu eens experimenteren met plugin JB_Broadcast.dll. Wie kan en wil mij hiermee helpen? Het hier eerder aangekaarte topic hielp mij helaas niet verder. Grtz Luud
Ik neem aan dat JB_broadcast een vst (plugin) is? om deze van toepassing te laten zijn op een voicetrack kun je deze toevoegen in het configuratiescherm onder voicetracking > effects. Dit is niet real time maar wordt daarna toegevoegd.
Je zegt dat je een mengpaneel hebt waarmee je de microfoon opneemt. Je luistert dus ook het geluid van je mengpaneel af en niet van mairlist zodra je opneemt lijkt me. Om realtime processing te hebben is het dan noodzakelijk deze al via het mengtafel te laten lopen zodat je deze hoort en meteen opneemt in de voicetrack. Dit kan door eventueel met een aparte software te gebruiken waarmee je de vst in hebt staan. Vergeet niet dat je altijd een latency (vertraging) krijgt als je je microfoon signaal via een pc en vst plugin terug naar je mengpaneel stuurt om vervolgens af te luisteren.
Bedankt voor je antwoord RuVo80.
Inderdaad een vst plugin.
Om goed te kunnen voicetracken ( zonder terugkoppeling) gebruik ik een extern mixertje waarop ik op 1 ingang (fader) de Line Out van mijn mengpaneel DX1000 en 1 ingang (fader) voor de Line Out van de PC samenvoeg. De uiteindelijk mix van die twee signalen gebruik ik dan op mijn koptelefoon. Voicetracken gaat al jaren prima.
Is er op deze manier wel iets te bedenken voor realtime processing van de voicetrack?
Ik ben benieuwd
Gr.Luud
zoals ik al aangaf. zorg dat het geluid van je microfoon door de vst gaat en dan pas naar het kanaal op je mengtafel. mairlist kan niet real time de vst gebruiken op de voicetrack om af te luisteren
Ik begreep eerder van je dat proccessing via voice tracking “effecten” moet en niet realtime gaat. De processing vindt dan later plaats (??) Gebeurt deze processing dan bij het 't opslaan van de voicetrack? Een collega van me gebruikt deze vst plugin naar tevredenheid in mAirlist 7 maar krijgt het in versie 6 ook niet werkend.
In ieder geval dank ik je voor alle moeite en het advies en meedenken. Mocht er nog iets anders te binnen schieten dan hoor ik dat graag.
Gr.Luud
hoi Luud,
Dat klopt. mAirlist zal de effecten toepassen zodra de voicetrack is opgenomen. Je hoort deze dus niet real time terug tijdens het opnemen.
Dat kan ook niet aangezien jij het microfoon signaal hoort welke je het mengpaneel instuurt. Ik begrijp dat je een soort processing wilt op de microfoon. ooit overwogen om een voiceprocessor tussen de microfoon en de mengtafel aan te sluiten? er zijn verschillende soorten en ook verschillende prijsklassen. de DBX 286S is een veel gebruikte. Ik wil hiermee niet zeggen dat dit de beste is, enkel dat deze veel gebruikt wordt gezien de prijs kwaliteit verhouding. Er zijn nog veel meer merken en typen. die apparaten hebben “geen” latency waardoor je realtime kunt horen wat de processing doet.
Er zijn ook meerdere softwarepakketten die het kunnen, maar houdt dan rekening mee dat de kans op latency stukken groter is aangezien je microfoonsignaal via een ingang van je geluidskaart in de software wordt bewerkt en vervolgens via een uitgang van de geluidskaart terug wordt gestuurd.
Ik heb nog een Behringer VX 2496 maar kan er niet mee overweg. Is een DBX 266XL ook iets?
Ik heb vanmorgen getest met de JB_Broadcast via de effecten in de voicetrack. Ik ben redelijk tevreden met de oplossing.
Bedank voor je hulp.
GrLuud